نگاهی به فعالیت‌های بنیاد برکت در شهرستان‌ طبس

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح‌های متعددی را در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، ساخت مدارس، مراکز فرهنگی مذهبی خدمات عام‌المنفعه در خراسان جنوبی اجرا کرده که این فعالیت‌ها نقش مهمی در محرومیت‌زدایی، پیشرفت و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم این استان داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، بنیاد برکت در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۸۶ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا در زمینه‌های توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و خدمات عام‌المنفعه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته فعالیت کند.

مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های تولیدی استان با سهم ۴۹ درصدی موجب شده است، بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی با سرعت بیشتری به اتمام برسد و زمینه را برای شکوفایی و توسعه استان خراسان جنوبی فراهم کند.

مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در هشت پروژه عمرانی شهرستان طبس

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه‌ طبس گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مشارکت و سرمایه‌گذاری در اجرای هشت پروژه‌ عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، مسجد و واحدهای تولیدی را در این شهرستان تقبل کرده که تعدادی به اتمام رسیده و برخی نیز در دست انجام است.

مهدی اخوان صفار، افزود: در بخش مرکزی شهرستان در شهرک امیرالمومنین(ع) طبس یک مدرسه ۱۰ کلاسه به اضافه ۱۲ اتاق در زمینی به مساحت سه هزار و ۳۹۵ مترمربع و با زیربنای یک هزار و ۲۳۰ مترمربع توسط بنیاد برکت ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اعتبار این پروژه را شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: این پروژه در سال ۸۹ در بخش مرکزی طبس به بهره‌برداری رسید.

اخوان صفار ساخت یک مدرسه شش کلاسه به همراه ۱۰ اتاق در زیباشهر طبس را از دیگر پروژه‌های بنیاد برکت ذکر کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۸۷ مترمربع و با زیربنای ۷۸۸ مترمربع و سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال.اعتبار در بخش مرکزی طبس در سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی علاوه بر این، یک مدرسه‌ سه کلاسه همراه با چهار اتاق نیز در بخش دیهوک در روستای اسفندیار در زمینی به مساحت یکهزار و ۷۶۵ مترمربع و زیربنای ۲۸۵ مترمربع در سال ۸۹ با صرف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار احداث و به بهره‌برداری رسید.

این در حالی است که احداث دو باب مسجد در روستای حاجی‌آباد و شهر عشق‌آباد شهرستان طبس با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال ساخت است.

همچنین چهار پروژه مربوط به صنایع و واحدهای تولیدی توسط بنیاد برکت در شهرستان طبس راه‌اندازی شده است. در این زمینه، بنیاد برکت با گروه بنیاد برکت در پروژه‌ی کانسرام نیز با محصولات بتن سبک، سیلیس و آهک نیز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۸۷ سرمایه‌گذاری نموده است.

بنیاد برکت در پروژه کانسرام نیز با محصولات بتن سبک، سیلیس و آهک نیز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۸۷ سرمایه‌گذاری نموده است. بنیاد برکت در شرکت سهند گلشن شرق طبس نیز با تولید محصول کاغذ و سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ میلیارد ریال مشارکت نموده است.

از دیگر پروژه‌های بنیاد برکت می‌توان به کمک به ساخت وضوخانه‌ مدرسه‌ شهید فغانی طبس با تعهد ۱۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

هم‌چنین این بنیاد در پروژه‌ی سیمان طبس گلشن با حدود ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، مشارکت داشته است.

بنیاد برکت در شرکت سهند گلشن شرق طبس نیز با تولید محصول کاغذ و سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ میلیارد ریال مشارکت نموده است.

از دیگر پروژه‌های بنیاد برکت می‌توان به کمک به ساخت وضوخانه‌ مدرسه شهید فغانی طبس با تعهد ۱۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =