جشن سالانه سادات شهرستان طبس در عید مبعث برگزار می‌شود

جلسه برنامه ریزی گردهمایی و جشن بزرگ سالانه سادات شهرستان طبس، امروز در محل نهاد امامت جمعه طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، صبح امروز(شنبه) در جلسه برنامه ریزی گردهمایی و جشن بزرگ سالانه سادات شهرستان طبس مقرر شد این جشن امسال، صبح عید مبعث در محل هیات میارزه طبس برگزار شود.

مداحی، اهدای جوایز، سخنرانی حجت الاسلام دکتر محمد اسماعیلی مبارکه از مبلغین و اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه قم از برنامه های این جشن خواهد بود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در این جلسه با قدردانی از همکاری ادارات و سازمانهای شهرستان و هیئات مذهبی، مسئول انجمن سادات، اعضای هیأت مدیره انجمن و شورای هیئات مذهبی گفت: باید از جوانان سادات در برنامه های فرهنگی شهرستان استفاده شود.

وی با اشاره به احادیث و روایات به تبیین جایگاه والای سیادت پرداخت.و بر حل مشکلات معیشتی خانواده سادات و حفظ کرامت آنان تاکید کرد.

امام جمعه طبس ادامه داد: عیادت از بیماران سادات و یادآوری احترام به شهدای سید و نیز سادات مرحوم، در همایش لازم است.

وی گفت: در این برنامه از عموم مردم و نیز مدیران اجرایی و روحانی دعوت شود و سادات محترم نیز علامت سیادت در همه جا به خصوص در این همایش همراه داشته باشند.

همچنین وی راه اندازی سایت و بانک اطلاعات سادات را خواستار شد.

لازم به ذکر است تشکیل انجمن سادات شهرستان طبس از ابتکارات امام جمعه طبس است که همه ساله علاوه بر برنامه های متنوع فرهنگی، در طول سال دو همایش عمومی نیز دارد.

برگزاری مراسم عظیم و منحصر به فرد تشییع جنازه نمادین ام‌السادات حضرت زهرا (س) در شامگاه شهادت مظلومانه آن حضرت و همایش بزرگ عید مبعث از جمله آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =