شناسایی یک‌هزار و ۶۰۰ معلول در شهرستان طبس/ لزوم مناسب سازی اماکن عمومی

معاون اداره بهزیستی طبس با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۶۰۰ معلول شناسایی شده در شهرستان طبس وجود دارند گفت: دستگاههای اجرایی باید به نحوی عمل نمایند که استفاده از امکانات و رفت و آمد برای معلولین و سلمندان مثل افراد عادی فراهم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، جلسه شورای مناسب سازی اماکن عمومی و ساماندهی سالمندان روز گذشته با حضور سرپرست معاونت فنی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه، کارشناسان بهزیستی و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

فولادی معاون اداره بهزیستی طبس با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۶۰۰ معلول شناسایی شده در شهرستان طبس وجود دارند گفت: دستگاههای اجرایی باید به نحوی عمل نمایند که استفاده از امکانات و رفت و آمد برای معلولین و سلمندان مثل افراد عادی فراهم باشد. لذا ما از دستگاه ها خواسته ایم اقدامات مناسب سازی طبق استاندارد و دستورالعمل خاص خود انجام گیرد.

حسینی کارشناس بهزیستی، ناتوانی را مفهومی ناشی از کنش متقابل محیط و افراد تعریف کرد.و افزود: بزرگترین اقلیت هر جامعه معلولین هستند که معادل ۱۰ درصد افراد جامعه هستند. معلولین دارای توانایی ها و پتانسیل های خوبی هستند و باید شرایط حضور آنان در جامعه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین و دست اندرکاران در مباحث عمرانی و ساخت و ساز توجه کافی به مناسب سازی ندارند و بعضی اقداماتی که انجام می شود نیز استاندارد لازم را ندارد.

در ادامه جلسه مستندات مربوط به مشکلات و نواقص ادارات در جهت مناسب سازی به نمایش درآمد و ارگان های مربوط گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اقدام ارائه دادند.

در دستور کار دوم جلسه منظور از سالمندان افراد بالای ۶۰ سال و ساماندهی به معنای افزایش رضایت مندی سالمندان از طریق فراهم کردن زمینه حضور و فعالیت اجتماعی و حفظ احترام و جایگاه این قشر اعلام شد.

مدیر ثبت احوال طبس آمار سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال شهرستان را ۱۰ هزار و ۳۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵۲۳۰ نفر زن و ۴۸۰۳ نفر مرد هستند.

سرپرست معاونت فنی وبرنامه ریزی فرمانداری ویژه طبس در جمع بندی جلسه گفت: سالمندان عمر خود را در راه خدمت به جامعه صرف کرده اند و لازم است همگی ما در جهت تکریم آنان و فراهم کردن شرایط روحی و روانی و رفاه و آسایش آنان بکوشیم و بدانیم که همه ما روزی وارد این مرحله از زندگی خواهیم شد.

علیرضا خلیلی افزود: ما در توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، دستگاه هایی که نیاز به مناسب سازی و احداث رمپ دارند تامین اعتبار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هشت =