ورودی طبس از سمت دیهشک نیاز به توجه ویژه دارد/ +تصاویر

ورودی شهر طبس از سمت منطقه دیهشک یادآور دوران زلزله و ویرانی‌های آن زمان است که انگار هنوز میخواهد به مسافرینی که به این شهر وارد می‌شود خاطره تلخ آن روزهای این شهر را بیان کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، همواره مسئولین شهرستان طبس در جلسات متعددی قبل و بعد از سال جاری بر ساماندهی و زیباسازی ورودی های شهر طبس که در ایام سال محل گذرگاه هزاران مسافر و زائر است تاکید داشته اند.

هر چند که تلاش های زیادی در زمان شهردار فعلی و دیگر شهرداران طبس در گذشته در این خصوص صورت گرفته است اما این در حالی است که ورودی های این شهر وضعیت مطلوبی ندارند و توجه به ورودی های شهر نیازمند توجه ویژه شهرداری و دیگر نهاد های مرتبط است.

بدون شک یکی از پر ترددترین ورودی‌های شهر طبس، ورودی از سمت منطقه دیهشک است اما این ورودی چهره شهر زیبای طبس را زشت نمایان می‌کند.

دیوارها و خرابه هایی که در کنار جاده ورود به شهر رها شده و این ذهنیت را در مسافرین ایجاد می‌کند.که شهر طبس با وجود گذشت بیش از ۳۸ سال از زلزله مهیب ۷.۸ ریشتری هنوز آثار خرابی و ویرانی در آن وجود دارد!

تابلوها و بلوارهای اطراف میدان پیامبر اعظم(ص) (اولین میدان در ورودی به شهر طبس از سمت دیهشک) نیز رسیدگی نشده اند و میله هایی در وسط بلوار دیده می‌شوند که گویی کسی آن ها از جا کنده و هیچ علامتی بر روی آن‌ها نیست.

در بدو ورود به شهر در سمت راست میدان پیامبر اعظم(ص)، تابلویی جهت دار دیده می‌شود.که مرکز شهر و دیهشک را نشان میدهد.

نوک پیکان سمت «دیهشک» این تابلو، به منظره ای ناخوشایند ختم می‌شود که نخاله های ساختمانی و شاخ و برگ خشک درختان در کنار خانه های این منطقه انباشه شده است.

تعدادی از کودکان این منطقه در میان همان نخاله های ساختمانی مشغول بازی هستند، اهالی منطقه میگویند، در محله ما جایی برای بازی کودکان نیست.

یکی از اهالی دیهشک بالا می‌گوید به فرمانداری ویژه درخواستی مبنی بر احداث پارک بازی برای کودکان داده که تاکنون اقدامی برای احداث پارک صورت نگرفته است.

در کنار هیات ابوالفضلی(ع) دیهشک که دور میدان پیامبر اعظم(ص) واقع است ایستگاه برداشت آبی قرار دارد، این ایستگاه در انتهای کوچه ای است که بن بست است اما مانعی برای جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به خیابان وجود ندارد.

اهالی منطقه می گویند علاوه بر موتور سیکلت ها، ماشین ها هم از کنار این ایستگاه برداشت آب وارد جاده می‌شوند! با توجه به سرعت زیاد خودروهایی که در ابتدای ورود به شهر دارند نبود مانع در انتهای این کوچه بن بست بسیار خطرآفرین خواهد بود.

منطقه دیهشک بالا طبس با بیش از ۷۰ خانوار اولین منطقه در ورود به شهر طبس است که مسافرینی که از شهرهای مختلف وارد طبس می‌شوند، از آن گذر می‌کنند و این لزوم توجه بیش از پیش مسئولین به این منطقه را می‌طلبد تا مردمی که به این دیار می‌آیند زیبایی و شکوه شهر را در بدو ورود به آن ببیند و ذهنیت زیبایی را در خاطر مسافرین ثبت کند.

دیدگاهی در “ورودی طبس از سمت دیهشک نیاز به توجه ویژه دارد/ +تصاویر

  1. متاسفانه ورودی های شهرستان همگی وضعیت نامناسبی دارند معلوم نیست این همه جلسه و سخنرانی چرا این قدر بی فایده است بایستی مدیران کارکن و با فکر وسلیقه به کارگرفته شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 2 =