برای زدودن جاهلیت در دنیا باید اسلام ناب را تبلیغ و ترویج کرد

امام جمعه طبس با بیان این که اسلام ناب برای جهان جذابیت دارد همانطور که در زمان پیامبر اخلاق و روش پیامبر برای مردم جذابیت داشت گفت: برای زدودن جاهلیت باید اسلام ناب را ترویج و تبلیغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک عید مبعث گفت: خداوند به بندگانش نعمت‌های متنوع و زیادی عنایت کرده که اگر انسان بخواهد با پیشرفته ترین علم و تکنولوژی آنها را برشمرد، نمی‌تواند.

وی افزود: خدا برای هیچ یک از نعمت های خود منت نگذاشته است غیر از یک جا که نشان از اهمیت و بزرگی این نعمت است و آن نعمت بعثت، امامت و ولایت است که یکی از بالاترین نعمت های الهی است.

امام جمعه طبس گفت: خداوند پیامبران را مبعوث کرد که آنها گناه و شرک و معصیت را پاک کنند.و مردم را به سمت اخلاق حسنه، علم و دانش و عفت به وسیله آنها آموخته شود.

وی ادامه داد: پیامبر در زمانی مبعوث شد که جهان به خصوص عرب در جهالت و شرارت بود، کشتار و خونریزی و زنده به گور کردن دختران، این شرایطی بود که بر عرب حاکم بود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان این که جاهلیت امروز از آن زمان بدتر است گفت: قتل و غارت های آمریکا در کشورهای مختلف و به وجود آوردن گروه های تکفیری آن هم با نام اسلام برای پروژه اسلام هراسی که جنایاتی از زمان جاهلیت خیلی بیشتر است.

وی گفت: علما و دانشمندان باید در جهت تبیین اهداف و دستورات بعثت برای جامعه و مردم با همان روش هایی که پیامبر داشتند از جمله خلق خوب و حفظ وحدت بیان کنند.

وی با بیان این که اسلام ناب برای جهان جذابیت دارد همانطور که در زمان پیامبر اخلاق و روش پیامبر برای مردم جذابیت داشت گفت: برای زدودن جاهلیت باید اسلام ناب را ترویج و تبلیغ کرد.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت شهادت امام موسی الکاظم(ع) گفت: ایشان در شرایط بسیار سختی زندگی کردند و مدت زیادی از عمر خود را در زندان بودند اما در عین حال از جریان امامت و ولایت حفاظت کردند که یک پیامش این است که در هر شرایطی از مسیر حق جدا نشویم و مسیر امامت و ولایت را پاسداری کند.

وی در ادامه گفت: امام موسی الکاظم(ع)، ۳۷ فرزند داشتند و میخواستند شیعه در امنیت قرار دهند، اکنون به فرموده رهبر انقلاب نیز کنترل جمعیت جایز نیست و رشد جمعیت یک امر لازم و ضروری است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان، سفرا و کارگران اشاره کرد و گفت: ایشان فرمایشات مهمی داشتند که مردم و دولتمردان باید توجه و عمل کنند.

وی ادامه داد: در مقابل دشمن نباید انعطاف نشان داد چرا که کوچکترین انعطافی باعث پررو شدن دشمن و یک قدم به جلو او خواهد شد.

وی با تبریک روز معلم گفت: این افتخاری است برای معلم که رهبر معظم انقلاب از آنها تشکر کند و آنها نیز باید در تربیت دانش آموزان توجه بیشتری کنند و همچنین سعی شود تا مشکلات معلمین حل شود.

امام جمعه طبس با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد که مناطق محروم فعالیت میکنند و دانش آموزان و دانشجویان همه در این امر مشارکت می‌کنند و فعالیت های بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که در چند روز گذشته چند سادات در طبس از دنیا رفته اند، برای آن‌ها طلب مغفرت کرد و گفت: وقتی فردی از دنیا می‌رود سفره پهن می‌کنند که این خرج دادن برای کسی که از دنیا رفته از فرهنگ اسلام نیست و کراهت دارد انسان سر سفره ای بنشیند که برای یادبود از طرف بستگانش پهن شده و حتی توصیه شده که تا ده روز باید دیگران برای صاحبان عزا غذا ببرند.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم ادامه داد: هنگام ازدواج، زمان ولادت فرزند، زمان حتنه فرزند، زمان خرید یا ساختن خانه، هنگام بازگشت از مکه پنج موردی است که مستحب است مومنین سفره پهن کنند.

امام جمعه طبس به مناسبت های روز بزرگداشت شیخ کلینی، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و امام زین العابدین(ع) و سالروز لغو کاپیتولاسیون اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =