آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای دانه کاشتند تا ما را به دام برجام دو ببرند

امام جمعه موقت طبس گفت: یکی از دلایل مهم مذاکره آمریکا با ما قدرت دفاعی و موشکی بود که اگر امروز ایران این قدرت را نداشت آنها حتما حمله می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی امام جمعه موقت شهر طبس در خطبه های نماز جمعه با گرامی داشتن یاد میرزای شیرازی گفت: امروز مصادف با روزی است که میرزای شیرازی حدود ۱۲۵ سال پیش با فتوای بسیار آگاهانه و عالمانه خود امتیاز تنباکو را لغو کرد.

وی افزود: در آن زمان انگلیس بر تمام ارکان مملکت مستولی شده بود و یکی از کالاهای استراتژیک آن روز توتون و تنباکو بود که انگلیس از طریق شرکت رژی اعلام کرده بود این کالا فقط به این شرکت باید فروخته شود و هیچکس حق خرید از مغازه دار را ندارد و کشاورز آن را با مبلغ اندک می‌فروخت و انگلیسی ها آن را با قیمت چند ده برابر می‌فروخت که منجر به ورشکستگی کشاورزان شد، مرحوم میرزای شیرازی این خطر را احساس کرد و فتوای لغو امتیاز تنباکو را صادر کرد و گفت:«الیوم استعمال توتون و تنباکو بِاَیِّ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان صلوات الله علیه است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ اردیبهشت روز «یوم‌النکبه» اشاره نمود و گفت: این روز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس و یادآور توطئه صهیونیستها و همپیمانان غربی آنها برای اشغال فلسطین و آوارگی ساکنان اصلی آن است، در جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی از بین رفت و کشورهای پراکنده به وجود آمدند که استعمارگران آن را تکه پاره کردند.

امام جمعه موقت طبس با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: ما انقلابی کردیم که جوانان پای آن بودند و امروز از اینکه جوانان پا به عرصه بگذارند نترسیم و جوانان شما نیز برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی باید دستتان در دست بزرگترها باشد.

خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی انتظامی و در جمع مسئولان کشوری گفت: امنیت یکی از موضوعاتی است که در اولویت قرار دارد و همچنین باید از وحدت موجود در کشور مراقبت شود و از دوجریانی و دو قطبی کردن جامعه پرهیز شود.

وی در ادامه گفت: امروز آمریکا سردمدار جاهلیت مدرن است و متاسفانه مسلح به سیاست، علم و قدرت نظامی است و این تقابل را مشکل میکند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی گفت: تاکید بر اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم، اگر بخواهیم تورم و بیکاری رفع شود چاره ای نداریم جز اینکه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم چون اقتصاد مقاومتی درون زا است و نگاه به تولید ملی دارد و مسئولین باید نگاهشان به تولید داخلی باشد و جلو قاچاق را بگیرند.

وی با طرح سوال اینکه چرا آمریکا مذاکره کرد اظهار داشت: امروز آمریکا پیام هایی می‌فرستد که باید مردم نسبت به آن بیدار و آگاه باشند و آن پیام ها این است که اگر ایران میخواهد به سیستم دلار آمریکا و اروپا دست پیدا کند باید پای مذاکره دوم با موضوع موشکی بنشیند و یکی از دلایل مهم مذاکره آمریکا با ما قدرت دفاعی و موشکی بود که اگر امروز ایران این قدرت را نداشت آنها حتما حمله میکردند.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: تنها دستاورد مهم مذاکرات هسته ای این بود که چرخه سوخت ما را به رسمیت شناختند و این، قدرت جایگاه ایران را می‌رساند اما سایر موارد را عمل نکردند و تهدید و تحریم ها را اضافه کردند تا اینکه فرمانده نیروی دریایی با شجاعت گفت آمریکایی ها باید خلیج فارس را ترک کنند که از نظر سیاسی و نظامی بسیار پر معناست.

امام جمعه موقت طبس به مناسبت های روز بزرگداشت فردوسی، روز بزرگداشت عمر خیام، سالروز ارتحال آیت الله بهجت و روز ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =