فیلم هایی که در سینما اکران می‌شوند کنترل و نظارت شود

امام جمعه طبس با انتقاد از اکران فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» در سینما فرهنگ طبس گفت: این فیلم ارزش های اسلامی و انقلابی را زیر سوال برده است و باید فیلم ها پیش از اکران در سینما نظارت و کنترل شوند تا تبعات و بد آموزی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیات و روایات بر ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: یکی از مقدمات استجابت دعا ازدواج است، ازدواج باید آسان گرفته و با مهریه و تشریفات کم انجام شود.

ازدواج را آسان بگیرید

وی گفت: چند روز پیش یکی از همشهریان با من تماس گرفت و گفت به مردم بگویید ازدواج را آسان بگیرید و گفتند یک ازدواج به دلیل یک کمد دچار مشکل شده و دارد از هم می‌پاشد چون خانواده ها سر یک کمد که چه مدل باشد به تفاهم نرسیدند!

وی گفت: پدران عروس و داماد در نظر بگیرند با افراد و خانواده های با اصالت و ریشه دار و مومن وصلت کنند، در انتخاب همسر دقت کنید، به برادر و خواهر عروس نگاه کنید زیرا فرزندان شباهت زیادی به آنها خواهند داشت.

انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخابی شایسته بود

امام جمعه طبس در خطبه‌های دوم نماز جمعه گفت: اولین اجلاس خبرگان رهبری در این دوره ای که شما مردم افراد شایسته را انتخاب کردید برگزار شد که اعضا آن، آیت الله جنتی را به عنوان رئیس در این مرحله انتخاب کردند که انتخابی شایسته با توجه به سوابق ایشان قبل و بعد از انقلاب بود.

امام جمعه طبس به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان یک پدیده عظیم و موهبتی تأثیرگذار است و از برکات امام راحل است که در حفظ و اسلامیت انقلاب بسیار نقش دارند.

وی اضافه کرد: از دیگر فرمایشات معظم له، تحرک و انقلابی بودن و نگه داشتن جامعه و مسئولین در مقابل استکبار جهانی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: حفظ انقلاب بسیار مهم است، دشمنان در طول ۳۷ سال سعی کردند و هر چه سرمایه داشتند کوتاهی نکردند و بنابراین حفظ انقلاب از خود انقلاب مهمتر است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: امروز جنگ نرم دشمن در جهت نفوذ در مراکز مهم و مراکز تصمیم گیری است و نهادها باید در آمدن کسانی که به کشور وارد می‌شوند دقت نمایند که نفوذ محقق نشود.

وی گفت: دشمن درصدد از بین بردن ارزش های انقلاب است که همه باید ایستادگی کنند و همانطور که رهبر فرمودند این جهاد اکبر است.

نگرانی خود و مردم در خصوص فیلم ۵۰ کیلو آلبالو را به مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس اعلام کردم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سینما اشاره کرد و گفت: ما توسط همشهریان مطلع شدیم در سینمای طبس فیلمی به نام ۵۰ کیلو آلبالو اکران میشود، فیلمی که در برخی شهرها مردم برای محتوای آن اعتراض کردند.

محتوای بحث‌برانگیز فیلم کمدی «۵۰ کیلو آلبالو» باعث شده تا انتقاد‌های زیادی نسبت به ساخت و اکران این فیلم که گفته می‌شود در آن نگاه وهن‌آلودی نسبت به سنت ازدواج وجود دارد، بیان شود. این انتقادها در دیدار وزیر ارشاد با مراجع نیز دیده شد. علی جنتی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی درباره فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» گفت: «اگر از چگونگی فیلم خبر داشتم، اجازه ساخت و اکران به آن نمی‌دادم.»

وی گفت: بنده تا دیروز مطلع شدم با مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس تماس گرفتم و نگرانی خود و مردم را اعلام کردم و ایشان با استان تماس گرفتند و هماهنگ کردند و از دیشب این فیلم اکران نمی‌شود و من از این پیگیری و اقدامی که صورت گرفت از ایشان تقدیر و تشکر میکنم.

امام جمعه طبس افزود: در خصوص محتوای این فیلم سینمایی افرادی که مطلع بودند می گفتند زیر سوال بردن ارزشهای اسلامی و انقلابی است که این بسیار خطرناک است و باید جلوگیری شود و من شنیدم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقتی که مردم اعتراض کردند ایشان اعلام کردند که ما توجه نکردیم که این همه اشکالات دارد که همینجا نیز اشکال وارد است باید در این مواقع کنترل و نظارت باشد و بعد به اکران بیاید تا این تبعات و بدآموزی ها را نداشته باشد.

از زحمات نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی تشکر می‌شود

امام جمعه طبس به افتتاح مجلس دهم اشاره کرد و گفت: از زحمات نمایندگان دوره گذشته تشکر می‌شود و اما نمایندگان دهمین مجلس شورای اسلامی باید دقت کنند اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارد و نمایندگان ما باید شبیه شهید مدرس باشند یعنی دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانتشان باشد.

وی افزود: نمایندگان بر محور ولایت حرکت کنند و امیدواریم که این چنین باشد، همچنین در حوزه انتخابیه ما وحدت و هماهنگی با ارکان مختلف شهرستان در جهت پیشبرد و پیشرفت برداشته شود.

پیگیری احداث کارخانه فرآوری لبنیات در طبس

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای توسعه و عمران شهر چند پیشنهاد به آیت الله رئیسی دادم و ایشان استقبال کردند و یک مورد از آن در خصوص پیگیری احداث کارخانه فرآوری لبنیات که یکی از مشکلات شهرستان ما نبودن این کارخانه است، روزی ۴۰ تن شیر تولید می‌شود ولی برای عرضه کردن آن به بازار خیلی مشکل دارد و دامداران عزیز ما دچار مشکلات زیادی هستند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به مناسبت هفته نکوداشت مساجد، روز جهانی بدون دخانیات، ارتحال آزاده بزرگوار ابوترابی و سالروز سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه و ارتحال امام(ره) اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پانزده =