۱۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان امداد در طبس بهره برداری شد

100 طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان امداد در طبس بهره برداری شد

خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد شهرستان طبس از بهره برداری ۱۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد طبس خبر داد.

احمد رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، تلاش برای خودکفا کردن و توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان را از مهمترین برنامه های کمیته امداد برشمرد.

وی افزود: حوزه خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره) طبس در سال جاری با اعتباری معادل ۳۲ میلیارد ریال در زمینه ‌های دامداری، کشاورزی، صنفی، صنعتی و قالیبافی به محرومان و نیازمندان شهرستان ارائه خدمات کرده است.

رفیعی با اشاره به اجرای ۷۴۱ طرح خوداشتغالی برای مددجویان کمیته امداد طبس بیان داشت: تاکنون ۳۸۰ طرح توان افزایی با هدف ارتقای سطح اقتصاد خانواده ‌های زیر پوشش در قالب مشاغل کوچک نظیر خود اشتغالی و مشاغل خانگی به اجرا درآمده است.

وی یادآور شد: ارزش این طرح ها ۱۱ میلیارد ریال است و در کنار آن ۱۶۰ طرح خودکفایی با بودجه ‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال که طی یک دوره زمانی معین امکان درآمدزایی و خود اتکایی خانواده را فراهم می ‌کند نیز در سطح شهرستان به اجرا درآمده است.

رفیعی اظهار داشت: به منظور افزایش روحیه امید، ۱۰۶ طرح کارانگیزی با سرمایه یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال و ۹۵ طرح خودکفایی با اعتباری معادل شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به مرحله بهره ‌برداری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =