لزوم توجه طبسی‌ها به مهر دامپزشکی هنگام خرید گوشت

شبکه دامپزشکی طبس به مردم این شهرستان هشدار داد تا هنگام خرید گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، دل، جگر و سنگدان، حتماً ابتدا از معتبر بودن برچسب و داشتن پروانه‌ی بهره‌برداری دامپزشکی اطمینان یابند؛ مصرف گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی خطر ابتلا به بیماری‌های مهلک مانند تب کریمه کنگو را به‌شدت افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، دکتر محمدجلال هادیان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی گلشن اظهار داشت: با توجه به فسادپذیری بالای فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، و آلایش‌های خوراکی دام و مرغ شامل دل، جگر، سنگدان و… در فصول گرم و توجه بیشتر به نگهداری و عرضه؛ به شهروندان هشدار داده می‌شود ضمن توجه به لیبل و مشخصات، از معتبر بودن برچسب و داشتن پروانه بهره‌برداری دامپزشکی اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عرضه فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه سطح شهرستان طبس به‌صورت بسته‌بندی و با برچسب معتبر از کشتارگاه‌ها و واحدهای تولیدی مجاز صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس یادآور شد: گوشت قرمز بدون مهر و تأیید دامپزشکی که به روش‌های کاملاً غیربهداشتی ذبح و در محل‌های غیرمجاز عرضه می‌شود، به‌هیچ عنوان مورد تأیید نبوده و خطر ابتلا به بیماری‌های مهلک وکشنده‌ای مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را به شدت افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =