شهرستان طبس مهم‌ترین حوزه محیط زیست استان خراسان جنوبی است

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: طبس را به این دلیل انتخاب کرده ایم که مهم ترین حوزه های محیط زیست در این شهرستان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، جلسه شورای اداری محیط زیست استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل، معاونین و روسای محیط زیست به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به محیط زیست دارد و شخص رئیس جمهور با انتخاب خانم ابتکار به ریاست سازمان این موضوع را به اثبات رسانده است.

آرامنش افزود: در استان خراسان جنوبی هدف ما توسعه و پیشرفت با نگاه به محیط زیست است. ما باید نگهبان انفال و میراث طبیعی باشیم و در همین راستا باید هم به فکر توسعه و هم به فکر محیط زیست باشیم.

آرامنش هدف از گردهم آیی در شهرستان ها را مرور برنامه های پیش رو و تقسیم اعتبارات موجود اعلام کرد و افزود: طبس را به این دلیل انتخاب کرده ایم که مهم ترین حوزه های محیط زیست در این شهرستان قرار دارد و ما قصد داریم همه همکاران با قابلیت ها و شرایط طبس و شرایط سخت محیط بانی آشنا شوند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با قدردانی از مدیر کل محیط زیست برای برنامه ریزی برای حضور در طبس گفت: شهرستان طبس ۵۵۴۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی ۶ استان و وجود برگاه منور حسین بن موسی الکاظم(ع) و حضور بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر، استقرار اداره کل راه آهن شرق در طبس و عبور روزانه ۲۴ قطار، وجود فرودگاه و پرواز فعال طبس- تهران و همچنین وجود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در طبس و بسیاری مواهب دیگر به طبس موقعیت خاصی داده است.

مهندس اخوان صفار افزود: طبس دارای جاذبه های گردشگری و کلکسیونی از جاذبه های طبیعی و محیط زیست است. و ما درخواست توجه ویژه به حفظ یوز پلنگ ایرانی و تلاش برای احیای این موجود ارزشمند و محدود کردن اعطای مجوز حمل سلاح را داریم.

در این جلسه به پیشنهاد معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و اعلام آمادگی مدیر کل محیط زیست، مقرر شد برای احداث پارک حیات وحش در طبس از طریق مشارکت بخش خصوصی پیگیری شود و مدیرکل محیط زیست برای همکاری کارشناسی در خصوص احداث پارک حیات وحش و در اختیار گذاشتن گونه های جانوری اعلام آمادگی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =