کارخانه کک طبس تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: کارخانه کک طبس یکی از ۳۶ پروژه طرح‌های مهم و ملی است که تحت عنوان «پروژه تکمیل و راه‌اندازی طرح های نیمه تمام» در سال ۹۵ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حسین ابویی مهریزی صبح پنج‌شنبه در بازدید از این کارخانه افزود: طرح های سیمان باقران، فولاد قاینات و کک طبس از استان خراسان جنوبی در برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند.

وی گفت: در این سفر این پروژه ها را مورد بازدید و بررسی قرار می‌دهیم.و طبق برنامه زمانبندی آن‌ها را تکمیل خواهیم کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد: سقف زمانی برای تکمیل کل این پروژه‌ها سال ۹۵ است و باید حتما این پروژه ها تا پایان سال جاری به تکمیل و به بهره‌برداری تجاری برسد.

وی گفت: یکی از وظایف وزارت صنعت و معدن و تجارت این است که در جریان پیشرفت فیزیکی و علمیات اجرایی پروژه‌ها باشد تا در نهایت به بهره برداری برسد و عملکرد آن ها را پایش کند.

نتایج این سفر در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

غلامعباس سیف الدینی مدیرعامل کارخانه کک طبس پس از معرفی کارخانه و قسمت های مختلف آن گفت: تا این مرحله ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۹۰ درصد پیشرفت ریالی دارد.

وی افزود: برای تکمیل و راه اندازی این کارخانه به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۰ میلیارد آن از طریق سهامداران تأمین می شود و برای مابقی به ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم.

وی افزود: از یک سال و نیم گذشته به دلیل عدم تأمین مالی، پروژه تکمیل این واحد متوقف شده است اما تاکنون هیچ تعدیل نیرویی صورت نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =