دستمزد کارگران پیش از نوسانات نرخ ارز هم کفاف مخارج را نمی‌داد

حقوق کارگران در انتهای سال قبل بر پایه نرخ دلار ۱۹۰۰ تومان تعیین شده بود/ شایسته نیست کارگرانی چندین ماه متوالی از‌‌ همین حقوق اندک و ناکافی هم محروم شوند.

طبس نیوز

طبس نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا: مسئول امور اعضا خانه کارگر طبس اعلام کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی باعث کاهش قدرت خرید کارگران شده است به طوری که دریافتی آنان کفاف نیمی از تامین مخارج زندگی‌شان را هم نمی‌دهد.

علی محمدی در این باره به ایلنا گفت: نوسانات اخیر در بازار ارز، و همچنین کاهش میزان تولید بدلیل عدم دریافت سهم قانونی بخش تولید از درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها، باعث کاهش قدرت خرید کارگران در سال حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی شده است.
او افزود: حقوق کارگرانی که در انتهای سال قبل بر پایه نرخ دلار ۱۹۰۰ تومان تعیین شده بود، و حتی پیش از نوسانات بازار ارز هم پاسخگوی مخارج آنان نبود.
این فعال کارگری در طبس در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه کاهش امنیت شغلی کارگران اشاره کرد، گفت: در شرایطی که هزاران کارگران در کارگاههای مختلف صنعتی و غیر صنعتی و کوچک و بزرگ این شهر نگران تامین امنیت شغلی و معیشتی خود هستند، شایسته نیست کارگرانی چندین ماه متوالی از‌‌ همین حقوق اندک و ناکافی هم محروم شوند.
او افزود: چرا باید کارفرما یا پیمانکاران به بهانه‌های مختلف حقوق کارگر را با تأخیر پرداخت کنند، مگر کارگر مقصر بی‌مدیریتی و یا بحران مالی کارگاه است؟

این فعال کارگری وضعیت معیشتی کارگران را نگران کننده توصیف کرد و افزود: زندگی اکثر خانوار کارگری که ماه‌ها حقوق نگرفته اند در شرف از هم پاشیگی و دچار تزلزل است.
محمدی با بیان اینکه بسیاری از مواد غذایی از سبد خانوار کارگری حذف شده است، در خاتمه گفت: مشکلات روحی روانی در تامین معاش عائله کارگری سبب بروز انواع بیماری‌های روحی و جسمی آنان شده و کارگران توان تحمل این همه مشکلات را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =