اصناف و بازاریان در اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند/ بازاریان جنس خارجی عرضه نکنند

امام جمعه طبس گفت: بازاریان و اصناف با عدم عرضه محصولات و اجناس خارجی می‌توانند نقش موثری در اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم با اشاره به هفته اصناف و صنعت و معدن گفت: اصناف و بازاریان در اقتصاد مقاومتی می‌توانند بسیار موثر باشند.

وی ادامه داد: بازاری ها نباید جنس خارجی را عرضه کنند و باید اجناس داخلی را عرضه کنند که کیفیت آن هم از محصولات خارجی بالاتر است.

وی گفت: این فکر که جنس خارجی را بهتر از جنس ایرانی میدانیم باید از ذهنمان خارج شود.

امام جمعه طبس گفت: باید به جایگاه مساجد به ویژه مسجد جامع که از اهمیت بیشتری برخوردار است توجه کنیم.

وی با بیان این که نباید مسجد جامع را خلوت شود تصریح کرد: نباید مردم را گروه گروه کرد چرا که دشمنان اسلام از جمعیت های کم هراس ندارند بلکه خوشحال هم میشوند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به ایام ضربت خوردن امام علی (ع) گفت: این ایام را غنیمت بشماریم و با ائمه به ویژه امیرالمومنین(ع) و رنج ها و مشکلاتی که در راه زندگی داشتند آشنا شویم.

وی گفت: احیای شب های قدر بسیار اهمیت دارد که خدا برای بندگانش قرار داده است تا به واسطه آن کسری های و عقب ماندگی های گذشته خود را جبران کند.

امام جمعه طبس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند دانشگاه‌های ما باید انقلابی بمانند و دانشجوهای ما باید به گونه ای تربیت شوند که مسلمان بودن و ایرانی و انقلابی بودن برای آن ها افتخار و سرافرازی باشد و این وظیفه اساتید و مدیران دانشگاه‌ها است که در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: پیشرفت علم و تکنولوژی در دانشگاه ها نباید کم رنگ و متوقف شود بلکه باید روز به روز گسترده تر شود و کارایی بیشتری داشته باشد که در این زمینه موفقیت های زیادی داشته ایم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به روز قوه قضایه گفت: شهید بهشتی احیاگر قضاوت اسلامی بعد از انقلاب بود و امروز هم جریانات نفاق در پی ترور شخصیت انسان‌های با کفایت انقلاب هستند.

امام جمعه طبس همچنین با اشاره به شیعه کشی آل خلیفه در بحرین، حاکمان بحرین را مزدوران جیره بگیر آمریکا خواند و سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان در بحرین را محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =