آمار طلاق سال ۹۴ در شهرستان طبس ۱۴درصد افزایش داشت

مدیر ثبت احوال طبس گفت: پارسال ۸۹ فقره طلاق در شهرستان به ثبت رسید که این رقم در مقایسه با سال ۹۳، با ۷۸ مورد طلاق ۱۴ درصد افزایش دارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس، حسین بخشایی در شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان بدون اشاره به عوامل این پدیده ، تعداد ازدواج سال گذشته را ۵۸۵ مورد ذکر کرد که این رقم در مقایسه با سال ۹۳ با ۶۳۵ مورد ازدواج، هشت درصد کاهش دارد.

وی گفت: سال گذشته هزار و ۷۰۲ مورد ولادت ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ با یک هزار و ۱۶۶ مورد از رشد پنج و سه دهم درصدی برخوردار است.

مدیر ثبت احوال طبس در خصوص جنسیت نوزادان گفت: از این تعداد ولادت، ۸۹۰ پسر مورد و بقیه دختر هستند.

وی با بیان کاهش شش درصدی فوت سال گذشته نسبت به سال ۹۳ افزود: پارسال ۲۴۷ مورد فوت ثبت شد که این رقم در سال ۹۳ برابر ۲۶۳ مورد بوده است.

وی جمعیت شهرستان طبس را در سال گذشته ۷۵ هزار و ۹۳۱ نفر و نرخ رشد جمعیت را دو درصد ذکر کرد.

همچنین معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس، ثبت وقایع حیاتی و ارائه آمار مقایسه ای و تحلیلی را موضوع مهمی دانست و افزود: آمار و اطلاعات در برنامه ریزی و سرمایه گذاری دولت نقش اساسی دارد و بسیاری از تحولات اجتماعی و مشکلات و معضلات را می توان از تحلیل آمار تولد، مرگ و میر، ازدواج و طلاق مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

مهدی اخوان صفار، همکاری شهرداری ها با ثبت احوال را خوب ارزیابی کرد و افزود: برخی نقص ها در خدمات رسانی به مردم ناشی از کمبود امکانات و تجهیزات است و ما با توجه به موقعیت و شرایط خاص شهرستان پیگیر رفع مشکلات و کمبودها هستیم و در دیدار با وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، مشکل شهرستان بیان کردیم و قول های خوبی گرفته ایم.

وی بیان کرد: برخی موضوعات و مشکلات از طریق درون سازمانی قابل حل و پیگیری است و مدیران باید خودشان پیگیر باشند و در سایر موارد که نیاز به همکاری دستگاه ها و پیگیری در استان و خارج از استان دارد ما پیگیری می کنیم.

اخوان صفار افزود: تسهیل و روان سازی امور ارباب رجوع موضوع مهمی است و تا حد امکان باید خدمات دهی به مردم و بویژه روستائیان در مراکز بخش ها انجام شود تا از رفت و آمدهای غیر ضروری به شهر جلوگیری شود.

در شورای یاد شده در خصوص مشکلات و کمبودهای ثبت احوال در بخش های دیهوک و دستگردان هم بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =