پیک بار مصرف برق در طبس ۳۱ مگاوات پیش بینی شد

مدیر سابق توزیع برق طبس با اشاره به ۲۹ مگاوات مصرف برق این شهرستان ۷۵ هزار نفری در سال ۹۴ در پیک بار پیش بینی کرد که امسال این رقم با دو تا سه مگاوات افزایش به ۳۱تا ۳۲ مگاوات برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی،مرتضی رخ افروز، در آیین تودیع خود دلیل افزایش مصرف برق را تغییر فرهنگ مردم در استفاده از کولرهای گازی به جای کولرهای آبی ذکر کرد.

وی کاهش تعرفه برق برای سه ماه سال با توجه به گرمسیری بودن منطقه که سال ۹۳ تصویب شد، دیگر دلایل ذکر کرد و افزود: این موضوع سبب افزایش مصرف در پیک بار شده است.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد و اقدامات انجام شده در شهرستان و توجه مسئولان سال گذشته مشکلی در تأمین برق رخ نداد، امید است امسال با همکاری مردم بدون مشکل و اعمال خاموشی را پشت سر بگذاریم.

رخ افروز یکی از مباحث مهم را وجود تیرهای فرسوده برق عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و جنس خاک حدود ۱۰ هزار تیر فرسوده وجود دارد که ۱۵ درصد این تیرها حالت بحرانی دارد.

وی اظهار کرد: در این راستا تاکنون حدود ۹۰۰ تیر تعویض و یک هزار و ۴۰۰ تیر دیگر نیز قالب گیری شده است.

وی گفت: با توجه به پهناور بودن طبس به عنوان بزرگترین شهرستان خراسان جنوبی ، وسعت خدمات بسیار زیاد است اما این مساله سبب نشده که در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنیم.

رخ افروز تعداد مشترکان را ۳۵ هزار مشترک فعال ذکر کرد که از این تعداد ۹۲ درصد در بخش خانگی و سایر مصارف است.

مدیر سابق توزیع برق طبس به زیر ساخت های صنعت برق منطقه اشاره کرد و گفت: با احداث خط و پست ۴۰۰kv، شهرستان طبس به دریایی از انرژی متصل شده که سبب شده زمینه مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود.

معاون فرماندار ویژه طبس نیز گفت: خدمت رسانی به مردم آزمایشی است از طرف خداوند و نتیجه آن به میزان توکل و ایمان انسان به خدا بستگی دارد.
مهدی اخوان صفار، استفاده از نیروهای جوان در بدنه دولت را افتخار نظام دانست و گفت: حضور نیروهای جوان در نظام، منبع توسعه و پیشرفت برای انقلاب است.

همچنین در ادامه مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: مبنا و هدف این شرکت از جابجایی مدیران، ارتقا و رشد آنهاست.

محمدابراهیم شرکاء با بیان اینکه بابت خدمت در صنعتی که مایه نور و روشنایی است باید شاکر خداوند بود، افزود: برای ترقی و رشد باید مرحله به مرحله و پله پله حرکت و تجربه مناسب را کسب کرد.

وی با اشاره به روند افزایش استفاده کولرهای گازی به جای کولرهای آبی گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای مدیریت مصرف در کولرهای گازی، نظارت بر توزیع این کولرها و استاندارد بودن و کیفیت مناسب و رده انرژی بالا از جمله مسائلی است که باید در نظارت بر توزیع کولرهای گازی از طرف اداره استاندارد مد نظر قرار گیرد.

وی با قدردانی از کارکنان فرمانداری طبس به عنوان دستگاهی که با رعایت و اصلاح الگوهای مدیریت مصرف در این راه قدم برداشته اند، افزود: همه سازمان ها و ادارات باید به موضوع مدیریت مصرف توجه ویژه داشته باشند که این خود به نوعی، الگویی برای جامعه خواهد بود.

وی با قدردانی از خدمات هشت ساله مرتضی رخ افروز، سیدمصطفی علی پرست را به عنوان مدیر جدید توزیع برق شهرستان طبس معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =