بیماران طبسی دیگر نگران دوری راه نباشند

رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس گفت: تمامی تجهیزات مورد نیاز اورژانس هوایی طبس تکمیل و آماده به کار است و به محض تامین بالگرد، آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، شهرستان طبس باحدود ۵۶ هزار کیلومتر مربع مساحت و پراکندگی زیاد جمعیت در این محدوده وسیع، نیاز مبرمی به اورژانس هوایی به جهت تسریع در عمل انتقال بیماران داشت که خوشبختانه مجوز این طرح از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر شده است.

دکتر علی اصغر سهرابی رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس در این زمینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس گفت: مجوز های مربوطه صادر شده و بر اساس ضرورت و نیاز شهرستان، اورژانس بلافاصله پس از تامین بالگرد فعال خواهد شد.

وی هدف از راه اندازی اورژانس هوایی را وسعت شهرستان و پراکندگی جمعیت، وجود روستاهای بسیار، قرار گرفتن شهرستان طبس در محور مواصلاتی چند استان بزرگ و دوری مسافت تا مرکز استان عنوان کرد و افزود: تسریع در عمل انتقال بیماران از نقاط دور به بیمارستان و همچنین به مرکز استان و مناطق درمانی دورتر در مواقع ضروری از فعالیت های اورژانس هوایی خواهد بود.

سهرابی در ادامه افزود: تجهیزات اورژانس تکمیل و همچنین پد هلیکوپتری در بیمارستان طبس ساخته شده است و با ورود یک دستگاه بالگرد، بطور کامل راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص زمان دقیق راه اندازی اورژانس هوایی گفت: به این دلیل که وزارت بهداشت و درمان در رابطه با تامین بالگرد مسئول است نمیتوانم زمان دقیقی اعلام کنم اما در مورد اجاره یک فروند بالگرد با وزارت نفت و نیروی انتظامی از سوی این وزارت صحبت شده و قول مساعدی نیز از سوی شرکت نفت دریافت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس همچنین اعلام کرد: باشروع فعالیت اورژانس هوایی حدود ۶تا۷ نفر نیرو به کار گیری خواهد شد که شامل کادر پرواز و کادر درمانیست.

سهرابی هزینه های این اورژانس را ۲ تا ۳ برابر اورژانس زمینی اعلام کرد و گفت که این میزان با توجه به اهمیت کار و تسریع در روند انتقال بیماران و کمکی که به درمان میکند معقول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =