به دنبال استان کردن «طبس» باشیم که شرایط آن هم وجود دارد

امام جمعه طبس در دیدار با خبرنگاران گفت: نامه ای اخیرا به هیأت دولت نوشتیم با دلایل محکم، که طبس شایستگی استان شدن را دارد و بجای اینکه دعوا کنیم که اینطرف یا آنطرف، به دنبال استان کردن طبس باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام مهاجریان مقدم  در دیدار با خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار و شهید صارمی گفت: خبرنگاران از انتشار خبرهایی که صحت ندارد و موجب نگرانی مردم  و مسئولین میشود از آن خودداری کنند.

وی افزود: شهید صارمی یکی از خبرنگاران ارزشمندی بود که در ۱۷ مرداد به دست طالبان در افغانستان به شهادت رسیدند و با توجه به جایگاه و فعالیتش، روز شهادت ایشان را به نام روز خبرنگار نامیدند و این پیامی است برای خبرنگاران که الگویشان خبرنگارانی مانند ایشان باشد.

وی گفت: مسئله خبرنگاری خیلی در دنیا اهمیت دارد و گاهی مدیریت یک کشور را با خبرسازی تغییر میدهند و خبرنگاران در سراسر دنیا در میان صدها مشکلات وظیفه خود را انجام میدهند در سوریه عراق و خیلی از جاهای دیگر.

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر بودجه حوزه علمیه گفت: روحانیت مدافع نظام اسلامی است، اگر دولت احساس وظیفه کند و کمکی به حوزها کند با تبلیغات نباید همراه باشد و در این صورت یعنی منت گزاشتن و روحانیت هم زیر بار منت کسی نرفته و نمیرود و این اعتباری که برای اولین بار است در دولت تدبیر و امید و جناب آقای روحانی است، ولی مرکز مدیریت گفتم بدون هماهنگی کوچکترین ارتباطی در این رابطه با فرمانداری برقرار نکنید و نتیجه این شد بنا به تصمیم مدیریت حوزه علمیه که این پول را حوزه ها قبول نکنند به دلیل اینکه با توجه به شرایطی که وجود دارد بوی سیاست میدهد و نه تنها در طبس بلکه در استان و سراسر کشور بنای بر پذیرش این بودجه را ندارند.

وی با گلایه از انتشار نامه محرمانه ائمه جمعه به وزارت کشور گفت:  اولا نامه محرمانه بوده و آن هم بر اساس اطلاعاتی که ائمه جمعه دارند و ارتباطی که با همه مردم دارند و آنچه را که واقعیت است را وظیفه خود دانستند محرمانه منتقل کردند، این نامه محرمانه از کجا سردرآورده است ما نامه نوشتیم به وزیر کشور و گلایه کردیم و گفتیم از آنجایی که نامه محرمانه امانت است و به بیرون نفوذ پیدا کرده از کجا بوده و جواب را به ما دهید که اگر جواب درست ندادند بدانید که ما بر علیه وزیر کشور شکایت خواهیم کرد و علیه آن کسانی که نامه محرمانه را به دست آوردند و در فضای مجازی گذاشتند ما حق شکایت قضایی خود را محفوظ نگه میداریم و اگر لازم باشد اقدام قضایی خواهیم کرد، بنابراین حواستان جمع باشد.

وی همچنین با ابراز نارضایتی از برخی شایعه سازی ها گفت: این خبرها جز شایعه سازی و توهین به مسئولین چیز دیگری نیست و باعث تضعیف و تشویش و شایعه پراکنی  میشود بنابراین دنبال اخبار موثق و متقن باشید.

وی گفت: یکی از اخباری که باید به آن توجه میشد در خصوص نامه ای بود که به هیأت دولت اخیرا ما آن را نوشتیم با دلایل محکم، که طبس شایستگی استان شدن را دارد و بجای اینکه دعوا کنیم که اینطرف یا آنطرف، به دنبال استان کردن طبس باشیم که شرایط آن هم وجود دارد و این نامه که میتوانست زمینه ساز رشد و توسعه طبس باشد به آن توجه نشد.

وی با اشاره به انتصابات مدیران بومی گفت: چندین سال است عزم و اراده ای در شهرستان وجود دارد که نیروهای بومی رشد کنند و بالا بیاییند و جایگاه مدیریتی در شهرستان و استان و کشور پیدا کند و همین عزم و اراده باعث شد که در دو دوره کرسی مجلس به نیروی طبسی برسد و اکنون هم شاید بیش از ۷۰ درصد مدیریت ادارات بومی است، در خصوص انتصاب فرماندار نیز ما چند گزینه بومی خیلی خوب معرفی کردیم و یک گزینه هم ابقای فرماندار است.

وی در خصوص موضوع غار جهنم گفت: من در رابطه با موضوع غار جهنم در یکی دو هفته اخیر مطلع شدم آن هم توسط کسی که مجوز بهره برداری گرفته است که سنگ مرمری در آنجا وجود دارد که ظاهرا بهترین سنگ مرمر است و مجوزها را دیدیم که صادر شده است.

وی افزود: من نامه ای را به مهندس جلالی رئیس صنعت و معدن و تجارت طبس نوشتم و مدارک را پیوست کردم که پیگیری کنند و ببینند وضعیت چیست و من در این نامه قید کردم اگر مجوز صادر شده است بعد از مجوز صدور مجوز بهره برداری سنگ اندازی معقول نیست که مهندس جلالی گفتند سفری به عشق آباد خواهند داشت و قضیه را بررسی و نتیجه را اعلام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اگر منابع طبیعی یا میراث فرهنگی و یا اگر هر مشکلی بود باید قبل از صدور پروانه نظرات خود را میگفتند نه بعد از صدور پروانه بهره برداری که سرمایه گزار بیاید و سرمایه گزاری کند.

 

9 دیدگاه دربارهٔ «به دنبال استان کردن «طبس» باشیم که شرایط آن هم وجود دارد;

  1. ****

    ما اخرش نفهمیدیم حضرات ائمه جمعه میخوان طبس را در استان خراسان جنوبی نگه دارند یا میخوان خودش یه استان مستقل بشه متاسفانه حرف ها با همدیگر تناقض دارد چون در نامه محرمانه یک چیز امده و گفته ها چیز دیگری را نتیجه می دهد.

    چرا فکر میکنیم اگه یه استان مستقل شیم همه چی حل میشه و چرا فکر میکنیم همیشه باید مدیران ما بومی باشند؟

    وقتی مدیر غیر بومی برای مدیریت شهرستان کارکشته تر و شایسته تر است چرا اصرار داریم که مدیران ما باید بومی باشند؟

    آیا این ها حس ناسیونالیستی را تقویت نمی کنند؟

    ما در انتخابات هم دیدیم که یکی از ائمه جمعه خواهان این بودند که یک نماینده بومی انتخاب شود. معنای اینکارها چیست؟

    ایا طبق قانون و قاعده شما آن مدیر بومی که طبق شایسته سالاری بالا نیامده و در مدیریت ضعیف است باز هم بر مدیر غیر بومی ارجحیت دارد؟

    به نظر من این حرفها حس ناسیونالیستی را تقویت میکند ما باید تمام حرف ها، انتخاب ها و تصمیم هایمان اگاهانه و حساب شده باشد باید تمام گفتار و رفتارمان پشتوانه منطقی داشته باشد.

  2. طبس ظرفیت استان شدن ندارد جمعیت ومشکل اب دارد یه بیمارستان درست نداره مردم مجبورن برا بیماریشون برن یزد اقایون شما مدیران به جایه اینکه بگین بیرجند یزد برین مشکلات شهر روبرطرف کنید کارخانه کک نیروگاه کارخانه سیمان مشکل اب شهرک صنعتی معادن تعطیل ونیمه فعال وغیره

  3. کاشان با اون ظرفیت های بزرگ چند سال هست دنبال استان شدنه هنوز موفق نشده. خواهشا یک مسئله ای رو بیان کنید که دلیل علمی و منطقی داشته باشه. آقایان طرح خودشون رو برای استان شدن چرا بیان نمیکنند به صورت فنی و دقیق؟ !

  4. باسلام اگه جناب اقیان ائمه جمعه صادق هستند که خواست اکثریت ابقا در بیرجند است پس چرا نامه محرمانه فرستادن و ثانیا چرا افشای نامه که خواست اکثریت بوده و مردم از اقدام خیر خواهانه اقایان مطلع شدن ناراحت و تهدید به پیگرد قانونی میکنند و از اینکه مردم پیگیرها را میبینند خوشحال نیستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهارده =