نمایشگاه عرضه مستقیم پاییزه طبس برگزار می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اعلام برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم پاییزه طبس از ۱۶ تا ۲۲ شهریور ماه آینده گفت: در مرحله نخست در این نمایشگاه ابتدا تولید شهرستان، سپس استان و در نهایت از محصول با کیفیت سایر نقاط عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، جلسه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان با دستور کار بررسی وضعیت عرضه و توزیع کالاهای اساسی و برگزاری نمایشگاه پاییزه به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان و اصناف شهرستان طبس خواستار عرضه تولیدات مرغداری ها در خود شهرستان شد تا ضمن استفاده مردم از محصول با کیفیت، چرخه تولید و عرضه در خود شهرستان باشد و زیرساخت هایی مثل کشتارگاه و سردخانه ها نیز فعال شوند.

جلالی سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان طبس با حمایت از برگزاری نمایشگاه گفت: سال گذشته نمایشگاه پاییزه برگزار نشد و از این جهت ما زیر فشار بودیم. تقاضا برای نمایشگاه وجود دارد و ما تجربه کافی برای برگزاری نمایشگاه را داریم. چندین شرکت نمایشگاهی را شناسایی کرده ایم و در حال بررسی تولیدات و سایر شرایط لازم هستیم.

برقی رئیس اتاق اصناف شهرستان طبس با اعلام عدم تمایل و دغدغه اصناف و بازاریان در خصوص برگزاری نمایشگاه گفت: اصناف به دلایلی از جمله رکود در بازار و ایراداتی که به نحوه اجرا دارند مخالف برگزاری نمایشگاه هستند و ما پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز، فروش فوق العاده توسط خود اصناف وتعاونی ها انجام شود.

ذوالفقاری رئیس اداره تعزیرات حکومتی اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه عرضه کالای با کیفیت و با قیمت مناسب است و ما این موضوع را کنترل می کنیم. موضوع دیگر حمایت از کسبه شهر است و باید اولویت واگذاری غرفه ها با اصناف و بازاریان شهر باشد و باید شرایط ویژه ای برای آنان در نظر گرفت. سایر غرفه داران نیز باید دارای پروانه کسب باشند تا بتوانیم تخلفات را پیگیری کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، برگزاری چهار نمایشگاه در طول سال را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید به شرایط کنونی بازار توجه داشته باشیم. اصناف و بازاریان در طول سال و در دوران رکود فعالیت می کنند و ما باید موضوع حمایت از کالای داخلی و حمایت از کسبه شهر اصناف و بازاریان شهرستان را مد نظر داشته باشیم.

مهندس اخوان صفار افزود: برگزاری نمایشگاه باید به نحوی باشد که منافع مردم تأمین شود و ابتدائاً تولیدات داخل شهرستان، بعد تولیدات استان و در نهایت از تولیدات با کیفیت سایر نقاط استفاده شود.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره در سال ۹۴ گفت: مردم و بازاریان در مجموع از این نمایشگاه راضی بودند و با استفاده از همین الگو و رفع نقاط ضعف می توانیم نمایشگاه خوبی برگزار کنیم. باید توجه داشته باشیم که کیفیت را فدای کمیت نکنیم. ما بر حضور و مشارکت اصناف و بازاریان و تولیدگران خود شهرستان تأکید داریم.

در این جلسه بر لزوم توجه به عرضه کالاهای بهداشتی و استاندارد و رعایت همه جوانب و اصول ایمنی و عرضه کالاهای تخصصی و مورد نیاز مردم و استفاده از اقلام تولیدی شهرستان تأکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =