ورود پرچم داران رضوی در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس

کاروان عشق، وارد صحن و سرای زیبای امامزاده طبس شد و شکوهمندانه و متواضعانه در مقابل برادر بزرگوار آقا امام رضا(ع) سر تعظیم فرود آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، مدیرعامل آستانه حسین بن موسی الکاظم(ع) به همراه جمعی از خدام و مردم چند ساعتی را به پیشواز کاروان در باب الشهدا جمع شده بودند.

خدام با چوب‌پر سبز و لباس مخصوص در نظم خاصی دو طرف درب ورودی ایستاده و این بوی مشک و گلاب بود که فضا را عطر آگین کرده بود.

صدای زنگوله های شتر به گوش میرسد انگار کاروان نزدیک شده است …

پس از ورود کاروان رجایی ورزشکار و تنها هندبالیست طبسی  که در اردوی تیم ملی جوانان ایران افتخار آفرینی کرده بود حال پرچم دار کاروان جاده ولایت شده بود.

هیأت اسکیت طبس نیز عقبه کاروان در حرکت بود و آن را همراهی کرد، با صدای صلوات جمعیت، کاروان به باب الشهدا رسید و آنجا مداح معروف شهر کربلایی حسین داریوش اذن ورود را خواند و دیگران همراه او زمزمه کردند.

کاروان عشق، اکنون وارد صحن و سرای زیبای امامزاده طبس شد و شکوهمندانه  و متواضعانه در مقابل برادر بزرگوار آقا امام رضا(ع) سر تعظیم فرود آورد.

سپس به محضر شهیدان سرافراز وطن ادای احترام کرد و با گل هایی که در دستان خود داشتند آنجا را گلباران کردند.

اما مرد میانسالی که چهره آفتاب سوخته اش نشان از راهپیمایی طولانی او داشت و لباس سفید رنگش به همراه عکسی شهیدی که بر آن نقش بسته بود و نشان لباس یکدست کاروانیان بود توجه ام را جلب کرد پرچم سبزرنگی در قابی بود که او با احترام و دقت آن را حمل میکرد نزدیک تر رفتم و پرسیدم موضوع پرچم چیست.

مرد با آرامش خاصی جواب داد این پرچم، متبرک به ضریح حضرت رقیه و امام حسین(ع) است و ما حامل پرچم رضوی خواهیم بود که در مسافتی حدود هزار و ۹۶۰ کیلومتر طی می شود تا در شب میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در حرم رضوی به اهتزاز درآید.

کاروان ۳۳ نفره برای تجدید وضو میرود لحظاتی بعد کاروانیان گرداگرد ضریح امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) جمع شدند.

صدای اذان به گوش میرسد صفوف تشکیل میشود و این بار کاروانیان در میقات الرضا(ع) به نماز ایستادند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =