بسیج سازندگی ۷۱ روستای شهرستان طبس را با تانکر آبرسانی می‌کند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت: بسیج سازندگی ۷۱ روستا شامل دو هزار و ۸۷۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۵۱ نفر را با تانکر آبرسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، رمضانعلی فرحبخش‌ثانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران طبس افزود: شهرستان طبس و خراسان جنوبی با توجه به کمبود بارانی که در سال ۹۴ و سال جاری شاهد آن بوده با کمبود آب مواجه شده است.

وی گفت: به لطف خدا در کارهای عمرانی و فرهنگی مردم از فعالیت های بسیج سازندگی رضایت دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی گفت: در اردوهای جهادی یک روزه از ابتدای امسال بیش از یک هزار و چهل نفر در ۷۰ گروه جهادی یک روزه حضور داشتند.

وی با بیان این که این اردوها توسط پایگاه محلات اجرا می‌شود ادامه داد: فعالیت اردوهای یک روزه در خصوص جمع آوری محصولات کشاورزی، لایروبی قنوات و کانال‌های آب کشاورزی و کارهای عمرانی است.

فرحبخش‌ثانی گفت: در اردوهای حجرت ویژه دانش آموزان بیش از ۵۵۰ نفر تا پایان شهریور مشارکت خواهند داشت.و فعالیت این گروه نیز بهسازی و نوسازی مدارس، عرصه های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: در اردوهای جهادی هفت روزه که اغلب متشکل از دانشجویان است، ۶۰ نفر در هفت گروه فعالیت کردند که بیشترین فعالیت آن‌ها در ساخت و تعمیر منازل نیازمندان، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، آموزشی و لایروبی کانال های آب کشاورزی بود.

وی از اعزام اردوهای جهادی هفت روزه طلاب بسیجی از بیرجند به روستای مرغوب این شهرستان خبر داد و گفت: این اردو در این روستا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: اردوهای ۱۰ روزه دانشجویان دانشگاه های طبس و دیگر شهرها که شامل چهار گروه جهادی تحت عنوان سفیران هدایت فعالیت میکنند که کارهای عمرانی، فرهنگی و آموزشی را انجام می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس افزود: سفیران هدایت ۴۷ نفر در چهار گروه خواهران و برادران دانشجو فعالیت داشته اند.

وی از اعزام تیم های بهداشتی به مناطق دوردست و محروم شهرستان طبس خبر داد و گفت: تیم های بهداشتی طی دو گروه ۱۰ نفره به مناطق محروم شهرستان طبس اعزام شدند که طی آن بیش از ۹۰ نفر مورد معاینه و مشاوره پزشکان قرار گرفتند.

فرحبخش‌ثانی هدف از برگزاری اردوهای جهادی ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان، کمک به دولت و محرومیت زدایی عنوان کرد.

وی با بیان این که امروز عرصه جنگ، جنگ نرم و هدف دشمن جوانان کشور است افزود: مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین است.

وی شجره طیبه صالحین را یک کار تربیتی، بصیرتی و معرفتی دانست که بر محور مسجد و روحانیت است.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =