خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند

سرهنگ جلالیان گفت: مشارکت همه مردم به ویژه اصحاب رسانه به عنوان چشمان بینای جامعه در تامین امنیت جامعه ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سرهنگ محسن جلالیان فرمانده انتظامی شهرستان طبس در جمع خبرنگاران گفت: امنیت یک موضوع اجتماعی است و هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند مدعی شود که امنیت را تامین می‌کند.

وی مشارکت همه مردم به ویژه اصحاب رسانه به عنوان چشمان بینای جامعه در تامین امنیت جامعه ضروری دانست.

وی افزود:خبرنگاران معضلات و آسیب‌های اجتماعی را می‌بینند و آنچه را در سطح جامعه حساسیت ایجاد می‌کند رصد، اطلاع رسانی و اذهان عمومی را روشن میکنند.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان دستگاه امنیتی و پلیس جامعه به حساسیت خبرنگاران، از جهت روشن‌گری و اطلاع‌رسانی به موقع نیاز داریم.

جلالیان گفت: در پوشش اخبار از دایره انصاف نباید خارج شویم و باید متوجه این باشیم که قیمت جذابیت خبر چقدر است، برخی از اخبار که منتشر می‌شود در عین اینکه واقعیت است اما واقعیت های تلخی است و باید در انتشار اخبار مراقبت کنیم تا ذهن مردم مشوش نشود چراکه وقتی ذهن مردم مشوش شود امنیت روانی به هم می‌ریزد.

وی تاکید کرد: اولویت کار پلیس ایجاد امنیت روانی است اگر احساس امنیت روانی در جامعه از بین برود حتی اگر هیچ جرمی اتفاق نیفتد مردم دغدغه دارند که ممکن است اتفاقی بیفتد وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که یک خبر بیش از اندازه به آن پرداخته شده و موجبات تشویش اذهان عمومی شده است در صورتی که شاید اصل موضوع آنقدر هم مهم نبوده است.

وی افزود: درخواستی که از اهالی محترم اصحاب رسانه در شهرستان طبس داریم این است که در پردازش اخبار بیشتر دقت کنند و باید همه باهم همسو باشیم چون هدف یکی‌ست اما وسیله‌هایمان باهم فرق می‌کند ما ابزارمان سخت‌افزاری است و اصحاب رسانه نرم افزاری و باید آرامش و امنیت روانی در جامعه که هدف ماست محقق شود.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: اکنون تا اردیبهشت سال ۹۶ فضا به شدت فضای سنگین انتخاباتی خواهد بود، با توجه به حساسیتی که در این موضوع است و دو انتخابات مهم در پیش داریم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا که هر دو بسیار مهم است.

وی افزود: باید مراقب باشیم در نشر اخبار حوزه انتخاباتی اصل موضوع حاکمیت و استقرار نظام جمهوری اسلامی به حاشیه کشیده نشود و حساسیت انتخابات ایجاب می‌کند که مراقب نفوذ باشند پروژه نفوذ در سال ۹۴و ۹۵ مقام معظم رهبری ببش از ۳۴ بار به آن تاکید کردند و مراقب باشیم امنیت کلیه نظام را فدای گرایش ملی سیاسی و حزبی نکنیم.

جلایان بیان کرد: از الحاق و انتزاع چهار سال گذشت است و چه سلیقه ما باشد یا نباشد فعلا در یک استانی از کشور مستقر هستیم و اصل هم این است که ما از نظام جمهوری اسلامی تبعیت می‌کنیم این افتخار همه ماست.

وی با بیان این که بازی‌های سیاسی را با موضوع الحاق و انتزاع و تقسیمات کشوری مخلوط نکنیم.تاکید کرد: من به عنوان عضوی از شورای تامین شهرستان طبس عرض می‌کنم چنین چیزی در دستور کار دولت وجود خارجی ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس اظهار کرد: ما اینقدر در شهر مشکلات داریم که در موضوع کمبود آب، بی‌کاری، انرژی، وضعیت معیشت که همه جای بررسی دارد و آنقدر جای کار در شهر وجود دارد که یک شهر پویا داشته باشیم، به دور از هر گونه حاشیه و جنجال بی‌حاصل و بی‌نتیجه و زمینه فعالیت و جذب زیاد است و همت بزرگی از سوی اصحاب رسانه می‌طلبد.

وی تصریح کرد: ما به جای اینکه شهر خود را به بهترین نحو معرفی کنیم سیاه نمایی هایی می‌کنیم کسی که می‌خواهد سرمایه گذاری کند بدلیل این اخبار از طبس فراری می‌شود.

وی افزود: مشکل همه جا هست و باید دست به دست هم دهیم معضلات را شناسایی کنیم و در به حداقل رساندن و کاهش آن تلاش کنیم و نیاییم معضل‌سازی کنیم و شاخ و برگ اضافی به آن دهیم و باید ما مشکلات را بشناسیم و نقاط قوت را معرفی کنیم.

جلالیان تاکید کرد: هدف همه ما وحدت ملی است و پایداری نظام اسلامی است و امیدوارم خداوند توفیق دهد در راستای اعتلای نظام اسلامی گام برداریم و موضوعات سیاسی و اجتماعی را در اولویت دوم قرار دهیم.

وی با بیان این که تمام تحرکات رسانه‌ای ما را دشمن رصد می‌کند افزود: مواظب باشبم کاری نکنیم که خوراک سیاسی به دشمن دهیم که چهار طرف کشور مارا اشغال کرده است.

وی ادامه داد: ما این ثبات را به برکت تلاش ها و خون هزاران شهید داریم و خدای نکرده اگر گوشه ای از آن مخدوش شود همه ما مدیون خون شهدا می‌شویم.

وی در خصوص مرکز پلیس ۱۱۰ گفت : مرکز ۱۱۰ در تمام ایران و شهرستان ها دایر است و در حوزه سرزمینی شهرستان چه در شهر و چه در جاده هر جا که با ۱۱۰ تماس گرفته شود پاسخگو خواهد بود و اگر از حوزه ما هم خارج باشد نزدیک ترین ۱۱۰ پاسخ خواهد داد و خوشبختانه ۱۱۰ نقطه کور ندارد.

وی در خصوص تفکیک و دسته بندی اخبار رسیده به ۱۱۰ نیز گفت: مردم هر گونه خبری که به نظرشان می رسد که باید پلیس حضور داشته باشد به ۱۱۰ تماس می‌گیرند در صورتی که ۱۱۰ برای فوریت های پلیسی است همانطور که اگر کسی سرمابخورد به ۱۱۵ تماس نمی‌گیرد و به دکتر مراجعه می‌کند برای هر موردی هم نباید به ۱۱۰ تماس گرفت.

وی با بیان این که بسیاری از تماس‌هایی که با مرکز پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود فوریت ندارد ادامه داد: فوریت های پلیسی مشخص است، در جایی که ضرورت حضور پلیس باید باشد و اگر نباشد شاید اتفاقی بیفتد مثل سرقت‌ها، نزاع‌ها و تصادفات از جمله فوریت‌های پلیسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =