مردم لوازم التحریر ایرانی بخرند/ کاسبان با اجناس ایرانی به اشتغال کشور کمک کنند

امام جمعه طبس گفت: بنده برادرانه و دوستانه و دلسوزانه به کاسبان و کسانی که لوازم التحریر دارند عرض میکنم لوازم التحریر خارجی را نیاورید و نگذارید چرخ اقتصاد کشور کند شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: امام نهم فرزند اما رضا(ع) و جوانترین امامان است، بیست و پنج سال بیشتر از عمرشان نگذشته بود که ایشان را از روی قهر و غضب به بدترین وجه به شهادت رساندند.

وی افزود: امام جواد در شرایطی زندگی می‌کردند که حفظ شیعه و جریان امامت و ولایت بسیار دشوار بود، یک جهت آن این بود که مأمون و هارون برخی دیگر به حسب ظاهر خود را شیعه معرفی می‌کردند اما آنچنان خلفای عباسی با امامان ما برخورد کردند که بنی امیه این برخورد را نداشتند.

وی ادامه داد: مأمون که می‌خواست مراقب اعمال امام جواد(ع) باشد، دختر خود را به زور به ایشان داد که جاسوسی کند و همه حرکات را گزارش کند و امام جواد(ع) هم در خانه و خارج آن غریب بودند.

وی گفت: امام جواد(ع) نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل هجمه نرم و سخت دشمن است، مسایل فرهنگی در آن زمان خیلی زیاد بود، افکار بیگانه را در جامعه اسلامی نشر میدادند که مردم را از در خانه اهل بیت جدا کنند اما امام جواد ایستادگی جانانه ای کردند.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ بیان کرد: برخی جریانات سیاسی دنبال این هستند که آمریکا را تطهیر کنند، آن جنایاتی که آمریکا انجام داده منافقینی که دست پرورده آمریکا هستند این گروه های تکفیری، با همه اینها میخواهند بگویند آمریکایی ها دست از جنایات خود برداشتند.

وی گفت: در برجام آمریکایی ها هستند که خلاف تعهدشان عمل می کنند و نمیگذارند برجام عملی و اجرایی شود در عین حالی که تعهد دادند و امضا کردند.

وی با اشاره به سالروز پدافند هوایی گفت: در مسئله امور نظامی ما با برکت خون شهدا، بیداری مردم و بصیرت و هدایت مقام معظم رهبری و فداکارای نیروهای مسلح در همه ابعادش به پیروزی های زیادی دست یافتیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: به خصوص در مسئله پدافند هوایی که امروز به جایی رسیده که با عنایات الهی هیچ پرنده ای نمی‌تواند به سرزمین اسلامی ما ورود پیدا کند مگر اینکه قبل از ورودش شناسایی شود و در همان لحظات اول با او برخورد می‌شود.

خطیب نماز جمعه طبس یادآوری کرد: چند روز گذشته پهپاد جاسوسی آمریکا از افغانستان بلند شد که برای بیاید جاسوسی کند، قبل از اینکه وارد فضای ایران شود به او هشدار داده شد که جرات ورود پیدا نکرد و فرار کرد.

وی تاکید کرد: نظام ما با عنایات خداوند و امام زمان(عج) به موفقیت های بسیار زیادی دست یافته است.

وی با اشاره به سالروز کشتار حجاج ایرانی بیان کرد: در سال ۶۶ در کنار خانه کعبه زمانی که مردم حج ابراهیمی را انجام می‌دادند و شعار برائت از مشترکین سر می‌دادند، عوامل آل سعود به دستور آمریکا به جان حجاج ایرانی افتادند و تعداد زیادی مرد و زن را به شهادت رساندند.

امام جمعه طبس گفت: آل سعود از همان اولی که روی کار آمدند چون اینها وابسته به یهودی ها هستند جز کشتار، جنگ و خونریزی کار دیگه ای نداشتند، امروز در یمن چه جنایاتی انجام میدهند، بیمارستان، دبستان، کودکان را مورد هجمه قرار میدهند.

وی اضافه کرد: در بحرین، سوریه، لبنان و همه جا دستشان به خون مسلمانان و شیعیان آلوده است که امیدواریم خداوند به برکت خون شهدا هر چه زودتر آنها را ریشه کن بفرماید.

خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به روز مبارزه با بیسوادی گفت: بیسوادی یکی از دشمنان سرسخت انسان است بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه بیسوادی در کشور ما ریشه کن شود نهضت سواد آموزی تشکیل شد و اکنون درصد بسیار کمی در کشور ما بیسواد هستند که اینها هم باید توجه و تلاش کنند و با مدیریتی که آموزش و پرورش دارد بیسوادی به طور کلی از کشور ما ریشه کن شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: موقع بازگشایی آموزشگاه ها و مدارس است یکی از چیزهایی که مورد نیاز است مردم تهیه کنند لوازم التحریر است.

وی اظهار کرد: خیلی از این لوازم قبلا از خارج می آوردند که با آرم ها و پیام هایی بود که به نفع دشمنان بود و گاهی پشت کیف ها پیام های مستهجن نوشته شده که چون با زبان انگلیسی است خیلی ها متوحه نمی‌شوند.

وی گفت: اما با توجه به تذکرات و تاکیداتی که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و استفاده از محصولات و تولیدات داخلی فرمودند، شما پدر و مادران حتما لوازم ایرانی را بخرید.

خطیب نماز جمعه طبس گفت: بنده برادرانه و دوستانه و دلسوزانه به کاسبان و کسانی که لوازم التحریر دارند عرض میکنم لوازم التحریر خارجی را نیاورید که اگر بیاورید شما به امریکا و اسراییل و صهیونیست ها کمک کردید و باعث شدید که چرخ اقتصاد کشور کند شود و اشتغال در کشور پیشرفت نکند و امیداوریم که کسبه توجه کنند.

روز مبارزه با انگلیس در ۱۲ شهریور و سالروز شهادت علی دلواری، روز بهورز، سالروز شهادت آیت الله قدوسی و سردار وحید دستجردی از مواردی است که امام جمعه طبس به آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =