۴ ماه، یک تاخیر و یک ابطال در پروازهای فرودگاه طبس

در ۴ ماه ابتدای سال جاری پروازهای فرودگاه طبس فقط یک تاخیر در اردیبهشت ماه و یک ابطال پرواز از قبل اعلام شده در فروردین ماه سال جاری داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مدیرفرودگاه طبس با اعلام این خبر به روزنامه خراسان جنوبی گفت: چون پروازهای این فرودگاه صبح انجام می شود کمتر تاخیر دارد و اگر تاخیری هم باشد در ورود پرواز است که به فرودگاه مبداء برمی گردد.

صولتی با اشاره به ۷۰ پروازی که در ۴ ماه ابتدای سال جاری دراین فرودگاه انجام شده است افزود: با این تعداد پرواز ۳ هزار و ۲۰۵ مسافر جابه جا شدند و۲۲ هزار و ۹۰۶ کیلو گرم بار هم حمل شد.

به گفته وی با مقایسه آمار سال قبل در این مدت پروازهای فرودگاه طبس۱۶ درصد، آمار مسافران ۵۰ درصد و آمار بار ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی پروازهای این فرودگاه را دو روز درهفته و آن هم از تهران به طبس و برعکس دانست و ادامه داد: این پروازها روزهای یک شنبه و سه شنبه انجام می شود.

وی تصریح کرد: این فرودگاه درخواست افزایش پروازها را از دو به سه روز در هفته از شرکت هواپیمایی کشور داشت اما به دلیل کمبود ناوگان حمل ونقل هوایی با این درخواست موافقت نشد.

وی اضافه کرد: ۲ سال قبل پروازهای فرودگاه طبس روزهای دوشنبه و چهارشنبه انجام می شدو این فرودگاه درخواست افزایش یک پرواز در روز دوشنبه کرد اما شرکت ماهان با وجود این که دراین روزها تعداد مسافران هم بیشتر بود به دلیل محدودیت های عملیاتی پروازها را به یک شنبه و سه شنبه موکول کرد.

وی با بیان این که سال ۹۱ پرواز طبس به مشهد مقدس و برعکس هم درفرودگاه طبس برقرار شد گفت: با برقراری این کار سه پرواز هم انجام شد اما چون استقبالی نشد این پرواز کنسل شد.

وی یکی از دلایل باطل شدن پرواز را عدم چارتر کردن توسط شرکت های خصوصی و دولتی و دلیل دیگر را تعداد زیاد سرویس های قطار در مسیر طبس – مشهد و بالعکس عنوان کرد وافزود: چون این پرواز توجیه اقتصادی نداشت نتیجه این شد که پرواز طبس- مشهد پا نگیرد.

وی درباره تامین زیرساخت ها در فرودگاه طبس خاطرنشان کرد: ایجاد برج مراقبت برای این فرودگاه در هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور مصوب شده و به زودی کار مطالعاتی آن آغاز می شود.

وی از اجرای فیبر نوری داخلی فرودگاه از محل منابع داخلی شرکت فرودگاه های کشور خبر داد و اضافه کرد: برای برقراری فیبر نوری خارج از محدوده فرودگاه که مربوط به شرکت مخابرات است هم پیگیری های لازم انجام شده و قول هایی داده است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =