ذبح دام در معابر عمومی معضل جدی در بهداشت و نظافت شهر طبس است

در جلسه ای در محل مرکز بهداشت شهرستان طبس راه کارهای مقابله با خطرات احتمالی بیوتروریسم و موضوع ساماندهی ذبح دام در معابر عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، با توجه به در پیش بودن ایام دهه امامت و ولایت و ماههای محرم و صفر، به منظور بررسی راه کارهای مقابله با خطرات احتمالی بیوتروریسم و همچنین موضوع ساماندهی ذبح دام در معابر عمومی جلسه ای در محل مرکز بهداشت شهرستان طبس برگزار شد.

سجادی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان طبس در این جلسه پیرامون انواع و اشکال مختلف بیوتروریسم و راههای مقابله با آن بویژه در مراسم مذهبی توضیحاتی ارائه و به مشکلات، مخاطرات و مضرات ذبح دام در معابر عمومی اشاره کرد.

وی همچنین با بیان برخی اخبار حوادث ناگوار در سالهای گذشته در مراسم عزاداری در نقاط مختلف کشور، همکاری همه دست اندرکاران را برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه در ایام پایانی ماه ذیحجه و ماه‌های محرم و صفر خواستار شد.

طوسی، شهردار طبس نیز از کشتار دامها بدون رعایت ضوابط بهداشتی در مسیر حرکت دستجات عزاداری انتقاد کرد و آن را موجب معضلات جدی در حفظ بهداشت و نظافت معابر و جویهای اطراف آن عنوان کرد.

وی به مشکلات جدی که سال گذشته از این طریق پیش آمده اشاره کرد و گفت: کارگران شهرداری سال گذشته تا پاسی از شب تاسوعا تا پاسی از شب مشغول نظافت جوی اطراف میدان امام و ابتدای خیابان نواب صفوی بودند و در نهایت مجبور به تخریب پل ابتدای خیابان زرگر و احداث مجدد آن شدیم.

در ادامه حاضرین نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کردند و مقرر شد شهرداری مکان‌های مشخصی برای ذبح دام در مسیر حرکت عزاداران حسینی ایجاد نماید.

همچنین هیات‌های مذهبی با عمل به توصیه‌های مرکز بهداشت، دقت لازم را جهت جلوگیری از بروز مسمومیت های غذایی در مراسم ایام محرم بعمل آورند.

عرضه کنندگان مواد غذایی مانند شربت و شیرینی در مراسم جشن یا عزاداری مذهبی، نیز ملزم به دریافت مجوز از شهرداری برای برپایی خیمه یا استقرار مکان پذیرایی هستند.

اداره تبلیغات اسلامی نیز از طریق روحانیون، بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در تهیه مواد غذایی و عرضه آن تاکید خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =