۴۲ پروژه عمرانی کشاورزی در طبس افتتاح شد

42 پروژه عمرانی کشاورزی در طبس افتتاح شد

خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی طبس از بهره برداری ۴۲ پروژه عمرانی کشاورزی در طبس خبر داد.

محمود اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بهره برداری از پروژه های حوزه کشاورزی شهرستان طبس از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز شده و تا پایان بهمن ماه بیش از ۴۲ پروژه در حوزه های عمرانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این پروژه ها نیز زیربنایی و در راستای ترویج کشاورزی است، یادآور شد: پروژه های یاد شده با اعتباری بالغ بر ۶۰۸ میلیون تومان به طور همزمان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اسدی افزود: احیا و مرمت ۳۰ رشته قنات در روستاهای این شهرستان، لوله گذاری و انتقال آب تا مزارع کشاورزی در ۱۲ روستا و … از جمله پروژه های عمرانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس به شمار می رود.

وی یادآور شد: پروژه های یاد شده از محل اعتبارات ملی، استانی و خشکسالی تامین اعتبار شده و با اجرای آنها در ۳۰ رشته قنات عملیات لایروبی، خرابی کشی و بغل بری و رسوب برداری به میزان ۱۵ هزار و ۴۰۰ متر، کول گذاری ۲۹۰ متر، طوقه چینی ۲۵۰ متر، پیشکار کنی ۱۸۰ متر و لوله گذاری آب تا مزارع کشاورزی به طول ۹ هزار و ۹۵۰ متر انجام شده است.

اسدی عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه ها افزایش راندمان آبیاری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، بالا بردن توان اقتصادی کشاورزان و در نهایت افزایش تولید بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 3 =