قطعی پی در پی آب صدای مردم دیهوک را درآورد

روز گذشته قطعی های پیاپی آب شهر دیهوک طبس مردم را به جلوی در بخشداری کشاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، روز گذشته قطعی های پیاپی آب شهر دیهوک طبس مردم را به جلوی در بخشداری کشاند.

یکی از اهالی شهر دیهوک طبس در گفتگو با طبس نیوز گفت: قطعی های آب در دیهوک مشکل تازه ای نیست بلکه هر چند وقت آب شهر قطع می شود.

وی ادامه داد: در روز عید فطر به مدت چهار روز آب شهر قطع شد و اکنون نیز در روز عید قربان با قطع شدن آب شهر رو به رو شدیم.

وی اظهار داشت: در گذشته این قطعی ها یک تا چند ساعت بود اما اکنون قطعی آب روند افزایشی داشته و یک تا چند روزه است.

به گزارش طبس نیوز، در مدت قطعی آب دیهوک این شهر چهار هزار نفری با تانکر آبرسانی شد.

آب شهر دیهوک از روز عید قربان(۲۲ شهریور) تا امروز صبح(۲۵ شهریور) قطع بود.

بی تدبیری مسئولان آبفار مشکل اساسی آب شهر دیهوک

علوی شهردار دیهوک در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه تاسیسات آبی شهر دیهوک در سال ۸۸ افتتاح شده است باید در اعتبارات پیش بینی های لازم انجام می شد اما صریحا اعلام می کنم در این ایام ، ضعف مدیریت و بی تدبیری مسئولان آبفار بخش ، شهرستان و استان مردم دیهوک را درگیر کرده است.

شهر چهار هزار نفری که هنوز تحت مدیریت آب و فاضلاب روستایی است

علوی ادامه داد: بر اساس مصوبه، شهر دیهوک باید تحویل آبفار شهری می شد اما با وجود پیگیری های انجام شده تنها به دلیل مسائل بسیار جزئی از جمله اختلاف بین آبفار شهری و روستایی و بحث های پرسنلی هنوز این مصوبه محقق نشده است.

وی این اختلافات که دردسری برای مردم می شود را به هیچ عنوان توجیه پذیر ندانست و افزود: از سال ۸۸ برای اصلاح پمپ های مسیر و تجهیز چاه های ذخیره آب باید اقدام می شد و پیش بینی های لازم نیز صورت می گرفت اما حتی این پیش بینی ها هم برای شهر چهار هزار نفری دیهوک با حجم زیاد مسافرین تردد کننده انجام نشد.

وی ادامه داد: در حالی که باید برای ایستگاه های پمپاژ مسیر برنامه ریزی های لازم صورت می گرفت تا در صورت از کار افتادن یک پمپ، پمپ دیگری به صورت اتوماتیک در شبکه قرار گیرد اما برای این کار هم اقدامی نشد.

وی افزود: به طوری که با نقص پمپ، به سرعت پمپ از مدار خارج و برای تعمیرات و جایگزینی آن اقدام درستی انجام نشد و این خود دلیلی برای قطعی آب در ایام اخیر است.

شهردار دیهوک بیان کرد: در حال حاضر فرسودگی شدید شبکه و حفاری های مکرر باعث شده آب با رسوبات بسیار بالا در دسترس شهروندان قرار گیرد به طوری که با هر بار قطع آب رسوبات زیادی وارد شبکه می شود.

کمبود آب نداریم
مسئول آب و فاضلاب روستایی دیهوک گفت: در این شهر با مشکل کمبود آب روبه رو نیستیم بلکه رسوب گذاری زیاد آب و همچنین فرسودگی شبکه داخلی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.
غلامرضا متولی افزود: دو شبکه آبرسانی برای استفاده شهروندان و زائران در این شهر وجود دارد.
وی ادامه داد: یک شبکه برای مصارف بهداشتی است و در منازل استفاده می شود و آب مورد نیاز آن با حفر یک حلقه چاه در دشت بغمزاد در فاصله ۲۴ کیلومتری دیهوک تامین شده است.
وی گفت: یک شبکه دیگر نیز آب شرب و بهداشتی شهروندان را تامین می کند که از یک حلقه چاه در ۱۰ کیلومتری دیهوک در مسیر جاده طبس بوده و در هر خیابان تعدادی شیر برداشت برای استفاده شهروندان و زائران وجود دارد.

وی گفت: مسئول آبفار دیهوک بیش از ۶۰ درصد شبکه داخلی این شهر فرسوده است که برای نوسازی شبکه به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز میباشد.
وی گفت: از حدود ۵ سال قبل مردم دیهوک با قطعی آب روبه رو هستند که این مشکل در سال جاری تشدید شده است.

2 دیدگاه دربارهٔ «قطعی پی در پی آب صدای مردم دیهوک را درآورد;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =