انتقاد امام جمعه موقت طبس از حذف درس «رهبر کوچک» از کتب درسی

حجت الاسلام زنجانی طبسی گفت: در پایه ششم درسی با عنوان «رهبر کوچک» در خصوص شهید فهمیده بود که در سال تحصیلی ۹۵_۹۶ حذف شد و به جای آن درس «سرزمین های همیشه سبز» گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به طبس گفت: تشریف فرمایی ایشان را به فال نیک می‌گیریم، آستان قدس رضوی خدمات وافری به آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) کردند و امیدواریم این خدمات چه فرهنگی و چه اقتصادی ادامه پیدا کند.

dscf4374

وی افزود: شب گذشته در حضور فرهیختگان جلسه‌ای بود که هر کدام راهکارهای بسیار خوبی را ارائه دادند که آیت الله رئیسی فرمودند از نظر فرهنگی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) و موسسه آستان مبارک باید به یک قطب فرهنگی تبدیل شود و از جنبه های اقتصادی نیز ایشان نظر مثبتی داشتند و نظرشان این بود کارگروهی تشکیل شود که افراد آن را مشخص کردند تا بتوانند راهکارها را به ایشان ارائه دهند تا خدمات صورت گیرد..

موکب طبسی‌ها برای خدمات رسانی در مسیر راهپیمایان اربعین راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم ۳۰ میلیونی اربعین گفت: خیلی ازکسانی که نمی‌توانند به این راهپیمایی بزرگ بروند به صورت نقدی و غیر نقدی به آن کمک کنند.

اربعین حسینی، امام حسین(ع)، کربلا

وی گفت: طبسی‌ها موکبی در مسیر زائران راه اندازی خواهند کرد تا به آنها خدمت‌رسانی کنند و این نیازمند کمک های نقدی و غیر نقدی شما خواهد بود که به زودی در محلی در میدان امام خمینی(ره) طبس جمع آوری خواهد شد که ان شالله از این طریق خدمت کنند و در ثواب آنها نیز شریک شوند.

آغاز اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن از ساعت۲۴ امشب

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و افزود: سرشماری به دو صورت انجام میشود یکی به روش اینترنتی که از سوم تا ۲۴ مهر مردم با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir می‌توانند اطلاعات خود را وارد کنند.

وی با تاکید بر ثبت دقیق اطلاعات گفت: ثبت اطلاعات دقیق در پیشرفت کشور خیلی موثر است اگر آمار دقیق باشد مسئولین به نحو احسن می‌توانند برای اقتصاد مملکت برنامه ریزی کنند.

770085

وی ادامه داد: در این روش حدود ۲۱ روز وقت دارند و یکسری جوایز نیز در نظر گرفته شده برای کسانی که از این طریق اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: روش دوم سرشماری حضوری با مراجعه به منازل مردم از ٢۵ مهرماه جاری تا ٢۵ آبان ماه امسال در سراسر کشور انجام خواهد شد.

 

شهرستان طبس مقام اول صرفه جویی در آب در استان خراسان جنوبی

امام جمعه موقت طبس با تاکید به موضوع اقتصاد مقاومتی بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اسراف نکنید و قناعت کنید را مد نظر داشته باشید.

وی گفت: مردم ایران یکی از ملت‌هایی هستند که اسرافشان بالاست و باید سعی کنیم مصارف بی رویه را کاهش دهیم و من همین جا لازم است تقدیر و تشکر کنم از شما مردم شهرستان طبس که در استان خراسان از نظر صرفه جویی آب مقام اول را داریم، درود و احسنت بر شما مردم که اینگونه ملاحظه می‌کنید و آگاه هستید.

ازمدیریت خوب مهندس محمدزاده مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان طبس تشکر میکنم

وی با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی‌های پیاپی شهرستان طبس اظهار کرد: من از مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان طبس جناب مهندس محمدزاده تشکر میکنم که مدیریت بسیار خوبی کردند که ما تاکنون قطعی آب نداشتیم indexو وقتی من با ایشان صحبت کردم، گفتند باید از مردم تشکر کنیم دستشان درد نکند که در مصرف آب صرفه جویی کردند و ما این بحران را در تابستان گذراندیم.

 

لزوم برخورد جدی با قاچاق

حجت الاسلام زنجانی طبسی با اشاره به موضوع قاچاق گفت: این موضوع اقتصاد ما را ویران می‌کند، در اخبار می‌بینید که هر روز کانتینرها، انبارهای قاچاق که نیروی انتظامی این‌ها را از سورخ ها بیرون میکشند.

2153837

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با قاچاق تاکید کرد: اگر میخواهیم اقتصاد مقاومتی در موضوع اقدام و عمل به نتیجه برسد باید اقتصاد خاتم الانبیا داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم که همه مسئولین ما که آگاهند، در عمل اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند.

 

شکست تئوری از نیل تا فرات اسرائیل ازدستاورد دفاع مقدس

خطیب موقت نماز جمعه طبس با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس شکست تئوری از نیل تا فرات اسرائیل بود، امروز کار به جایی رسیده که دور خود دیوار کشیده است.

حجت الاسلام زنجانی طبسی خاطرنشان کرد: دومین دستاورد دفاع مقدس کارآمدی اسلام و نظام جمهوری اسلامی است که آمریکا میخواهد به دنیا اثبات کند که هر کس ادعایی به نام دین و مذهب کند شکست میخورد و سعی میکند که انقلاب اسلامی را از نظر فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی به شکست بکشاند اما الحمدالله دارد به دنیا ثابت می‌شود که نظام جمهوری اسلامی چه در سیاست و اقتصاد و فرهنگ می‌تواند کارآمد باشد و حتی در موضوع نظامی و دفاعی میتواند مقاومت کند.

دفاع مقدس

وی در ادامه افزود: سوم گسترش تفکر شهادت و مقاومت که باید آنها را زنده نگه داریم، استکبار هم میخواهد این واژه ها نباشد.

وی گفت: یه روزنامه اسرائیلی اعلام کرد که در کتاب های درسی ایران موضوعاتی وجود دارد که موضوع مقاومت و شهادت را مطرح میکند.

 

«سرزمین های همیشه سبز»به جای درس «رهبر کوچک»

وی با انتقاد از حذف درس رهبر کوچک از کتب درسی گفت: گویا که در سال تحصیلی ۹۴_۹۵ در پایه ششم و درس پانزدهم آن درسی با عنوان «رهبر کوچک» در خصوص جریان شهید فهمیده بود که در سال تحصیلی ۹۵_۹۶ این درس حذف شد و به جای آن گذاشتند «سرزمین های همیشه سبز» و دیگر اسمی از آن جمله امام(ره) در خصوص شهید فهمیده نیست.

وی با بیان اینکه نباید به دست خودمان مجری افکار دشمن باشیم گفت: اینها دنبال این هستند که ما را به ذلت بکشانند آمریکا، استکبار دلشان برای ما نسوخته هر سانتی که عقب نشینی کنید متری جلو خواهند آمد.

قانون ممنوعیت پرداخت پول نقد به ایران هدیه آمریکا به رئیس جمهور ایران

امام جمعه موقت طبس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا گفت: همین موقعی که رئیس جمهور محترم ما در سازمان ملل سخنرانی داشتند مجلس نمایندگان آمریکا در همان روز قانونی را مبنی بر ممنوعیت پرداخت پول نقد به ایران تصویب میکند.

37480-805840

وی ادامه داد: برای اینکه ایران به دادگاه لاهه شکایت کرد و آمریکا محکوم شده بود و ناچار شدند چند صد میلیون دلار به ایران بدهند.

وی گفت: ممنوعیت پرداخت نقد به ایران هدیه ای بود که به رئیس جمهور ما دادید، ببینید عقب نشینی کنید جلو می‌آیند باید در مقابل استکبار مقاومت کرد.

گسترش تفکر و ایدوئولوژی بسیج از دستاوردهای دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دو واژه مقاومت و شهادت آلرژی دارد و نمی‌تواند اینها را ببینند، افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب به این طرف با این دو واژه زندگی می‌کنیم و در دنیا آقایی می‌کنیم.

وی گفت: از دیگر ستاوردهای دفاع مقدس گسترش تفکر و ایدوئولوژی بسیج است که از یک نهاد و سازمان فراتر است، بسیج مردمی در سوریه عراق پیروزی می آفریند در یمن مقاومت شهادت و تفکر بسیجی است که مردم را الان ایستادگی می‌کنند و این دستاورد هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: امروز در هر اداره، محله، شهر و روستا پایگاه بسیج وجود دارد و سپاه پاسداران ما در راه اندازی آن تلاش می‌کنند و بیشتر مسایل تربیتی و اعتقادی مد نظرشان است.

بسیج

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: الحمدالله امروز نظامیان ما مقتدر هستند نیروی انتظامی ما بر همه مناطق مسلط است چون تفکر بسیجی دارند و از جان خود مایه میگذارند.

وی افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیدار است که آمریکا جرات حمله ندارد،  ناو آمریکایی در مسیر خودش اندکی مسیرش را به سمت ایران کج میکند نیروی دریایی سپاه پاسداران هشدار میدهد و آنها معذرت‌خواهی می‌کنند و راه خود را عوض می‌کنند، این اقتدار و دستاورد هشت سال دفاع مقدس است.

وی به مناسبت های روز مباهله، شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه(ع)، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، سالروز بزرگداشت شمس و مولوی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =