اختراع یک دستگاه کاربردی توسط مسئول عملیات آتش نشانی و نجات فرودگاهی فرودگاه طبس

دستگاه لوله جمع کن(لوله پیچ)، نام دستگاهی است که مسئول عملیات آتش نشانی و نجات فرودگاهی فرودگاه طبس برای جمع کردن لوله های انتقال آب برای اطفای حریق طراحی و ساخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سید علی اکبر سیدی، مسئول عملیات آتش نشانی و نجات فرودگاهی فرودگاه طبس در حاشیه بازدید خبرنگاران از تجهیزات بخش عملیات آتش نشانی فرودگاه طبس در مورد دستگاه اختراعی اش گفت: جمع کردن لوله های اطفای حریق به دلیل طویل و سنگین بودن، کار بسیار زمان بر و وقت گیری است.

وی ادامه داد: به این دلیل به فکر طراحی و ساخت دستگاهی افتادم که جمع کردن این لوله ها را در زمانی کوتاه تر و به شکلی آسان تر جمع کند.

وی با بیان این که مشابه این دستگاه در ایران و در هیچ مرکز آتش نشانی وجود ندارد افزود: این دستگاه ساختی ساده دارد، طراحی و ساخت آن حدود ۶ ماه به طول انجامیده است و طرز کار آن بسیار ساده و راحت است.

وی افزود: دستگاه لوله جمع کن(لوله پیچ) که لوله‌های آبی سنگین را به سرعت جمع می کند در حال حاضر در مرحله ثبت اختراع قرار دارد که البته با اقبال خوبی مواجه شده است.

سیدی بیان کرد: این دستگاه در تمامی مراکز آتش نشانی قابل استفاده است و با مبلغی کمتر از یک میلیون تومان قابل ساخت است.

دستگاه لوله خشک کن از دیگر ابداعات وی است که توسط این دستگاه بدون نیاز به قرار دادن لوله در سطوح شیبدار و یا آویزان کردن می توان لوله را خشک نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + نوزده =