موکب طبس و بشرویه در کاظمین در ایام اربعین برپا می شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس گفت: در ایام اربعین حسینی موکب طبس و بشرویه در شهر کاظمین و در مسیر زائران پیاده امام حسین(ع) برپا خواهد شد.

مجتبی محمدی در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز افزود: با توجه به این که سال اولی است که موکب طبس در ایام اربعین راه اندازی می شود کار بسیار مهمی است و ان شاءالله کار اجرای موکب طبس در سال های آینده راحت تر خواهد بود.

وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات حسابی مخصوص موکب اربعین نزد بانک سپه به شماره  ۵۸۹۲۱۰۱۱۷۳۶۳۱۴۱۳ افتتاح کرده است که مردم شهرستان طبس می توانند کمک های نقدی خود را برای موکب اربعین به این حساب واریز نمایند.

وی بیان کرد: مردم می توانند کمک های غیر نقدی خود را شامل برنج، حبوبات، غلات، ظروف یک بار مصرف و ظروف مخصوص آشپزی به آدرس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس در خیابان شهید نواب صفوی جنب شعبه مرکزی بانک سپه تحویل دهند.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این است ظروف مخصوص آشپزی و همچنین کپسول گاز و اجاق گاز که از مردم دریافت کردیم پس از اربعین به مردم برگشت دهیم.

وی افزود: ما تا اول صفر مهلت داریم که کمک های مردمی را برای موکب طبس جمع آوری کنیم و اول صفر باید امکانات جمع آوری شده بارگیری و ارسال شود.

محمدی بیان کرد: قرابت و نزدیکی مردم طبس به واسطه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به پدر ایشان امام کاظم(ع)  دلیل عمده استقرار موکب طبس در کاظمین می باشد.

وی ادامه داد: همچنین اعراب، بیشتر در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا موکب های پذیرایی را برپا می کنند و در مسیر کاظمین موکب کمتری است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس گفت: در ایام قبل و بعد از اربعین بسیاری از مردم برای زیارت سمت کاظمین، سامرا و کربلا عزیمت می کنند هیچگونه تدارکاتی از سوی کشور عراق پیش بینی نشده است.

وی افزود: همچنین در این ایام اعراب تا ظهر روز اربعین حسینی پذیرایی انجام می دهند اما زائران ما ایام پس از اربعین نیز در این کشور هستند و پس از زیارت کربلا قصد زیارت سامرا و کاظمین می کنند.

وی ادامه داد: به دلیل حساسیتی که روی این موضوع بوده تصمیم بر این شد بعد از اربعین نیز موکب طبس استقرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: امسال به لطف خدا اسکان و پذیرایی زائران در این موکب انجام خواهد شد.

وی افزود: در هنگام شب برای اقامت زائران در قالب چادرهای گروهی حداقل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اسکان داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =