آمادگی ۸ اکیپ نظارتی بر ذبح دام در شهرستان طبس

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۸ اکیپ نظارتی در شهرستان طبس فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمدجلال هادیان بیان کرد: از این تعداد ۵ اکیپ به صورت سیار و ۳ اکیپ نظارتی ثابت در شهرستانهای طبس، دیهوک و عشق آباد مستقر هستند و کار نظارت بهداشتی بر ذبح دام را در ایام محرم برعهده دارند.

وی افزود: در هماهنگی‌هایی که با روسای هیئتهای مذهبی انجام شده است ذبح دام باید در کشتارگاه‌ها انجام شود و به عزاداران نیز توصیه می‌شود که دامهای نذری خود را برای ذبح به کشتارگاههای سطح شهرستان ببرند و به صورت رایگان و با نظارت کارشناسان و ناظرین این سازمان ذبح کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس یادآور شد: با توجه به اصرار برخی از عزاداران برای ذبح دام در معابر عمومی با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاههای ذی‌ربط در این راستا افرادی که خواستار ذبح گوسفند در مقابل هیئتهای عزاداری هستند می‌توانند در مکانهایی که با همکاری شهرداری مشخص شده است ذبح گوسفند را انجام دهند اما دام برای سایر مراحل کشتار به کشتارگاه منتقل می‌شود.

هادیان با اشاره به اینکه در شهرستان طبس یک کشتارگاه آمادگی ارائه خدمات رایگان برای ذبح دام را دارد خاطرنشان کرد: در مورد خطرات بهداشتی نیز با روحانیون هماهنگی‌هایی انجام شده است تا با آگاهی دادن به مردم آنها را به سمت کشتار بهداشتی هدایت کنند./ منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =