پذیرایی عاشقان طبسی از زائران حسینی/ هر طبسی یک میزبان

سرپرست عتبات عالیات طبس گفت: شهروندان طبسی می توانند با نذورات و هدایای خود، هرکدام میزبان تعدادی از زائران اباعبدالله در اربعین باشند و با اینکار نصیبی از برکات این روزها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمدی رئیس عتبات عالیات طبس با اشاره به اهمیت مراسم اربعین گفت:تجمع شیعیان در اربعین حسینی بزرگترین  همایش عالم  تشیع پس از تجمع حج است که مخصوص شیعیان و به نوعی آبروی شیعه است و برپایی هرچه باشکوهتر این مراسم یک وظیفه ی شرعی است.

وی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته پذیرایی از زائران حسینی در شهر کاظمین بر عهده استان خراسان جنوبی گذاشته شده است و شهر طبس نیز در باب المراد این شهر موکبی خواهد داشت.

محمدی افزود: با توجه به علاقه مردم برای پذیرایی و میزبانی از زائران اباعبدالله، ستاد عتبات و عالیات شهرستان هدایا و نذورات شهروندان را حداکثر تا ۱۰ روز آینده جمع آوری کرده و به همراه باقی وسایل مورد نیاز برای پذیرایی مورد استفاده قرار می دهد و به عنوان خادمین مردم به جای آن ها از زائران اربعین پذیرایی میکند.

سرپرست عتبات عالیات طبس افزود: حدود ۴۰ نفر برای پذیرایی و اسکان زائران از طبس به کاظمین خواهند رفت که هر چهل نفر با هزینه شخصی خود مسافرت میکنند.

وی افزود: موکب مشترک طبس و بشرویه در کاظمین پذیرای ۴۰ هزار نفر از زائران در ده روز خواهد بود و برای اینکار ۳ کامیون مواد غذایی، یک کامیون آب معدنی، لوازم پخت و پز و ۱۰۰ کپسول گاز از بشرویه و ۵ کامیون مواد غذایی و یک تانکر آب، لوازم پخت و پز، و همچنین پتو،چادر و زیر انداز برای اسکان از طبس به کاظمین منتقل خواهد شد.

به گفته وی: مهمترین اقلام مورد نیاز برای برپایی این موکب شامل وجه نقد، برنج، قند، چای، حبوبات، شکر، روغن، آب معدنی، سویا، ماکارونی، فلفل، زردچوبه، دارچین، سبزی خشک خورشتی، آبلیمو، رب گوجه‌فرنگی، پتو، ظروف یک بار مصرف، قاشق و چنگال، چادر گروهی، چادر هیأتی، کپسول گاز ۱۱ و ۵۰ کیلوگرمی، گاری حمل غذا، پارچه سیاه و سبز، انواع پرچم، کیسه خواب، پارچ آب، دیگ روحی و اجاق گاز است.

اقلام غیرمصرفی به‌صورت امانی می باشد که پس از پایان برپایی موکب و بازگشت به کشور، تحویل صاحبان آن خواهد شد.

وی گفت: مردم میتوانند وجوه نقد را از طریق شماره کارت ۸۵۹۲۱۰۱۱۷۳۶۳۱۴۱۳ (بانک سپه) و ۳۴۲۵۸۰۲۷۵۶۰۰۳۲ (بانک انصار) به‌نام ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس، واریز و  هدایای غیر نقدی خود را به صورت حضوری به ستاد عتبات عالیات شهرستان ویا در محل ضلع شمالی میدان امام خمینی (بازار مسگرها) تحویل دهند.

کمک‌های مردم طبس حداکثر تا ۱۵ آبان جمع‌آوری شده و کمک‌های دریافتی پس از این تاریخ برای راه‌اندازی موکب در اربعین سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =