شهدا معلمان مبانی انقلاب هستند

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: شهدا باعث تثبیت و تطبیق انقلاب اسلامی شدند و چراغ صدور انقلاب به جهانیان را برای همیشه روشن کردند.

به گزارش طبس نیوز، سرهنگ غلامرضا اردونی دوشنبه شب در همایش رهبر کوچک در طبس با اشاره به اقدام شهادت طلبانه شهید محمدحسین فهمیده افزود: امام خمینی(ره) در وصف این دانش آموز فرمودند «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله ای بود که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود شربت شهادت را نوشید.»

وی افزود: این شهید والامقام شاخصه ها و ویژگی هایی داشت که امام(ره) او را رهبر نامیدند و ما باید در شناخت شهدا بیش از پیش تلاش کنیم.
وی بیان کرد:وظیفه شناسی، بصیرت و زمان شناسی سه ویژگی شهید حسین فهمیده بود.

وی ادامه داد: در آن زمان این شهید دانش آموز با درک وظیفه و شناخت امام، انقلاب و نیز شناخت دشمن انقلاب تحصیل را رها کرد و به جبهه های دفاع مقدس شتافت.

وی با بیان این که ما امروز در جهاد علمی و جهاد کبیر هستیم افزود: جنگ نرم به مراتب سخت تر از جنگ سختی است که هشت سال طول کشید.

اردونی اظهار کرد: بصیرت مانند قطب نماست و در فضاهای غبارآلود بصیرت است که انسان را از خطا و انحراف دور می کند.

وی با بیان این که درس و دفاع هر دو تکلیف هستند افزود: دفاع هویت و شاکله یک ملت را تشکیل می دهد و زیربنای فرهنگ است.

وی با اشاره به اردوهای راهیان نور دانش آموزان خاطرنشان کرد: نیاز است جوانان ما در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور یابند و با روحیه و تفکر جهاد و شهادت بیش از پیش آشنا شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی تقویت روحیه انقلابی و جهادی را از مطالبات و دغدغه های رهبری دانست و گفت: روحیه انقلابی یعنی سرزندگی، دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی و روحیه انقلابی با تندروی مغایرت دارد.

فرمانده سپاه ناحیه طبس در این همایش گفت: امیدواریم امروز دانش آموزان و جوانان ما با بصیرت، آگاهی و ولایت پذیری که دارند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی جنگ نرم را جنگی علیه اعتقادات، ارزش ها و باورهای جوانان دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان افسران این جنگ باید به کسب علم و دانش بپردازند.

وی افزود: اگر امروز دانش آموزان ما در کلاس های درس با امنیت کامل می توانند کسب علم نمایند به برکت رشادت ها و دلاورمردی های شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه ۳۶ هزار شهید دانش آموز است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و مدیر آموزش پرورش طبس در همایش «رهبر کوچک» گفت: در هفته بسیج در اکثر مدارس شهرستان طبس در صبحگاه ها و ساعات آزاد دانش آموزان ویژه برنامه هایی به این مناسبت برگزار شد.

محمود جلالی افزود: مرحله اول اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری با موفقت انجام شد و مرحله دوم آن نیز برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش طبس برای برگزاری اردوهای راهیان نور در خراسان جنوبی آماده هرگونه پشتیبانی و همکاری است چرا که این اردوها مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =