همدلی و هماهنگی حوزه و دانشگاه برای پیشرفت کشور لازم است

امام جمعه طبس گفت: حوزه و دانشگاه باید هم هدف باشند و هدفشان پیشرفت، استقلال کشور و جلوگیری از منکرات و چیزهایی که موجب عقبگرد جامعه می شود باشد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم روز یکشنبه در نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه پیام نور طبس با گرامیداشت یاد شهید مفتح افزود: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مهم است و دشمن به این امر و اهمیت آن توجه پیدا کرد و شهید مفتح را در ورودی دانشگاه علم و صنعت به شهادت رساند.

امام جمعه طبس بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه می فرمایند «منظور از وحدت ادغام دو نهاد در همدیگر نیست و حوزه و دانشگاه دو شعبه از یک موسسه علم و دین هستند.».

وی ادامه داد: برای پیشرفت جامعه و کشور همدلی، هماهنگی و هم هدف بودن حوزه و دانشگاه لازم است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم اظهار کرد: در طول ۳۵ سال انقلاب اسلامی وحدت به وجود آمده حوزه و دانشگاه اثرات و ثمرات بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: کسانی که به علوم مختلف و تکنولوژی های پیچیده دست پیدا می کنند همان دانشجویان مؤمن، بسیجی و کسانی هستند که ارتباطشان با حوزه قوی است.

وی با بیان تاکید قرآن به علم آموزی خاطرنشان کرد: نباید به ایمان بدون دانایی و علم بدون ایمان اکتفا کرد چرا که علم بدون ایمان برای انسان در بسیاری از موارد مضر است.

در این نشست مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره شیطنت های دشمنان برای بر هم زدن وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: در خصوص حوزه و دانشگاه اصلا موضوع این نیست که اینها از هم جدا هستند و ما میخواهیم متحدشان کنیم.

جواد اکبری مطلق افزود: طرف مقابل می داند ما نگفتیم اتحاد بلکه گفتیم وحدت و متوجه شده کجا را دست گذاشتیم، وحدت یعنی یکی شدن و حوزه و دانشگاه یکی است.

وی تصریح کرد: طرف مقابل قرار را بر این گذاشت که این دو بال اجتماع را از هم جدا کند و بتواند بر گرده جامعه ایران سوار شود.

وی اظهار کرد: در حوزه و دانشگاه یگانگی حاکم است ولی برای تخصصی کردن موضوعات، قدرت مبانی دینی را به دست حوزه دادیم و قدرت مبانی علمی و تجربی را دست دانشگاه سپردیم.

وی بیان کرد: هیچ علمی غیرالهی نیست، دانشگاه علم آفاق و تجربی را سیر می کند و انفس را حوزه کار می کند، نه اینکه حوزه علم آفاق یا حوزه علم دین را کار نمی کند لذا هیچ علمی غیردینی نیست.

تصاویر:

دیدگاهی در “همدلی و هماهنگی حوزه و دانشگاه برای پیشرفت کشور لازم است

  1. سلام
    اولین خود پرداز منطقه دبهشک طبس به همت وتلاش امام جمعه شهرستان وانهای که دستی در کار داشتند بعد از دو سال پی گیری در سالروزتولد پیامبر اعظم و امامجعفر صادق (ع) راه اندازی شد از دفتر استاندار محترم خراسان جنوبی و اقای محمدیان دفتر امام جمعه طبس تقدیر وتشکر می نمایم از استاندار محترم دعوت می شود قدم رنجه کرده تا مردم منطقه دیهشک از نعمات مسئولین بر خوردار شوند عباس جنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =