بهره‌مندی از آب کارون حق مردم طبس است

امام جمعه طبس بهره‌مندی طبس از خط دوم انتقال آب به استان یزد را حق مردم این شهرستان دانست و گفت: نمی‌گذاریم حق مردم تضییع شود.

امام جمعه طبس به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس به موضوع مهم انتقال آب به شهرستان طبس اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از استان‌های کشور پهناور ایران به ویژه استان‌های مرکزی مانند کرمان، سمنان و یزد از نظر تأمین آب برای مصرف کشاورزی، صنعت و حتی شرب مشکل دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه پس از پایان یافتن جنگ تحمیلی، مسئولان و دولتمردان کشورمان به فکر حل این مشکل افتادند که در این زمینه طراحی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و اقداماتی از جمله برای انتقال آب زاینده‌رود و رود کارون به مرکز کشور انجام شد.

خطیب جمعه طبس یادآور شد: بر اساس مدارک موجود، ده‌ها سال است که مسئولان طبس پیگیر بهره‌مندی مردم این شهرستان از خط انتقال آب کارون هستند به طوری که حتی در سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد و شهرستان طبس، موضوع انتقال آب به طبس از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این شهرستان بود.

وی اضافه کرد: به تازگی مطلع شدیم که بر اساس طرحی که کارشناسان و برخی مسئولان تهیه و برای شهرستان‌های مختلف استان سهمی از آب خط انتقال آب سرشاخه‌های کارون تعیین کرده‌اند، متأسفانه شهرستان طبس را نادیده گرفته‌اند.

امام جمعه طبس تصریح کرد: بهره‌مندی طبس از خط دوم انتقال آب به استان یزد حق مردم این شهرستان است که نماینده مردم در مجلس، فرماندار، ائمه جمعه و سایر مسئولان شهرستان طبس این موضوع را با حساسیت پیگیری می‌کنند و نمی‌گذارند حق مردم در این زمینه تضییع شود.

وی خاطرنشان کرد: فعلاً نیازی به اقدامی از سوی مردم نیست و اگر لازم باشد جمعی از مسئولان شهرستان طبس برای پیگیری این موضوع به تهران سفر خواهند کرد.

تبریک سالروز ولادت حضرت امام باقر(ع)، گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تأکید بر لزوم توسعه وحدت در جامعه بر مبنای حق و ولایت، گرامیداشت سالروز شهادت محمدجواد تندگویان، تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان نسبت به تولیدات داخلی، و اشاره به شب یلدا و تأکید بر عدم انجام برخی رسوم اشتباه در این شب، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =