طرح جامع زغالسنگ با مدیریت ایمیدرو اجرایی شود

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح جامع زغالسنگ طبس باید اجرایی شود و مدیریت طرح جامع باید با ایمیدرو باشد.

به گزارش طبس نیوز، محمدرضا امیرحسنخانی در نشست تخصصی صنعت، معدن و تجارت که با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد با بیان اینکه طرح جامع زغالسنگ طبس باید اجرایی شود گفت: نباید این طرح را ورق ورق کنید و هر ورق آن را به کسی بدهید و بخش خصوصی ما به بلوغ نرسیده است که طرح های کلان را مدیریت کند.

وی افزود: ایمیدرو میتواند نقش اساسی داشته باشد که این باید تحت مدیریت باشد و مدیریت طرح جامع باید با ایمیدرو باشد.

وی در بخش دیگری گفت: حداقل مدت ۹ ماه با بانک توسعه صادرات جنگیدیم که میگفتند طرح کک توجیه اقتصادی ندارد و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان را نمیدادند و این پروژه یک سال است که متوقف شده است.

امیرحسنخانی با بیان اینکه ما به اشتغال نگاه امنیتی داریم گفت: طبس یک دوم نفر در کیلومتر جمعیت وجود دارد و اشتغال نداریم که از همین تعداد مهاجرت داریم که این موضوع قابل قبول نیست.

وی به مشکلات بخش معادن اشاره کرد و افزود: موضوع آب مسئله اساسی ماست و باید روی انتقال آب کار کنیم در غیر این صورت با مشکلات زیادی چه در رابطه با معادن یا نگه داری مردم، مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پژوهشکده زغال از مصوبات سفر اول هیات دولت به طبس است که هنوز اجرایی نشده که قرار شد ایمیدرو با پیام نور راه اندازی کنند.

وی در پایان گفت: یادی کنیم از کسی که تمام این صنایع را در طبس راه اندازی کرد یکی آقای مهندس توسلی که خدا حفظشان کند و دیگری مرحوم مهندس شکیبی که خداوند ایشان را رحمت کند، کارهای بسیار بزرگی در طبس انجام دادند و ما هم در تلاش هستیم کارهایشان را زنده نگه داریم و از بین نبریم.

دیدگاهی در “طرح جامع زغالسنگ با مدیریت ایمیدرو اجرایی شود

  1. مرد مظلوم طبس بیکارند اونوقت نیرویه کار از خارج شهرستان میاورند طرحهایه اشتغال زایی اثری در مهاجرت از این شهرستان ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =