شکارچیان قوچ وحشی در نایبند طبس دستگیر شدند/ +عکس

عاملین شکار غیرمجاز یک رأس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش نایبند طبس دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، اسداله حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: روز جمعه ۱۰ دی ماه به دنبال کسب شواهدی مبنی بر شکار غیر مجاز یک رأس قوچ وحشی از طریق نصب تله در مزارع اطراف روستای زردگاه واقع در داخل پناهگاه حیات وحش نایبند، مأمورین محیط زیست به محل عازم شدند و پس از ردزنی در منطقه لاشه یک رأس قوچ وحشی را کشف نمودند.

حاتمی در ادامه ضمن تشکر از همکاری مأمورین محترم پاسگاه انتظامی نایبند تصریح کرد: در این رابطه سه نفر متهم شناسایی و ضمن تشکیل پرونده در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس جهت تکمیل تحقیقات و سیر مراحل قانونی تحویل مقامات محترم قضایی شهرستان گردیدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین باید این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در منطقه ممنوعه محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 2 =