در تلاش برای ایجاد خط پروازی طبس ـ مشهد هستیم

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد: فرودگاه طبس یکی فرودگاه‌های مجهز است اما اکنون هفته‌ای دو پرواز بیشتر در این فرودگاه انجام نمی‌شود که در این زمینه نیز از شرکت‌های هواپیمایی برای دایر کردن خطوط پروازی جدید استقبال می‌کنیم.

طبس نیوز به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزارش فارس، سعدالله وطن‌خواه ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: از هفته آینده دو پرواز به تهران در روزهای یکشنبه و جمعه در فرودگاه یزد دایر می‌شود ضمن اینکه از ۱۰ روز آینده یک پرواز به کیش و از ماه آینده  نیز پرواز دیگری به این جزیره دایر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه فعالیت فرودگاه شهید صدوقی یزد افزود: این فرودگاه در سال ۱۳۴۸ به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم‌اکنون پس از چندین سال از بهره‌برداری آن، به تمام امکانات و تجهیزات استاندارد فرودگاه‌ها مجهز است.

وطن‌خواه با بیان اینکه هم‌اکنون از فرودگاه شهید صدوقی یزد خط پروازی به کشورهای عربستان و عراق دایر است، عنوان کرد: از فرودگاه یزد به مقصد فرودگاه دمشق نیز پرواز دایر بود که به دلیل مشکلات به وجود آمده در این کشور، این پرواز فعلا لغو شده است.

وی با اشاره به پروازهای داخلی نیز بیان کرد: هم‌اکنون از فرودگاه شهید صدوقی یزد به مقصد تهران، مشهد و بندرعباس و در مقاطعی از سال به کیش، قشم و اهواز پرواز دایر است که پروازهای کیش از هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

* آمادگی فرودگاه یزد برای دایری پروازهای جدید

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد خاطرنشان کرد: فرودگاه یزد آمادگی کامل برای دایر کردن پرواز به سایر کشورها و شهرهای کشور را دارد و می‌تواند در این زمینه با شرکت‌های هواپیمایی وارد مذاکره شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شهید صدوقی یزد در حمل و نقل زائران حج عمره و حج تمتع عملکرد بسیار خوبی داشته است، افزود: سال گذشته در زمینه پروازهای عمره ۱۵۳ پرواز و حج تمتع ۹ پرواز از فرودگاه شهید صدوقی یزد صورت گرفت که در مجموع ۴۱ هزار و ۵۰۰ زائر عمره و ۳هزار و ۴۹۰ زائر حج تمتع از طریق خطوط هوایی به مقصد رسیدند.

وطن‌خواه همچنین عنوان کرد: در طول یک سال گذشته ۴هزار و ۵۰۰ پرواز از فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام شد که در این پروازها ۴۳۱ هزار و ۵۰۰ مسافر حمل و نقل شدند.

وی با اشاره به تاخیرهای پروازهای فرودگاه یزد عنوان کرد: در شش ماه اخیر تاخیرها بسیار کم بوده و در طول یک سال گذشته به طور متوسط ۳۱ دقیقه در پروازها تاخیر وجود داشته، که اغلب این تاخیرها نیز به دلیل مشکلات جوی بوده است.

وطن‌خواه همچنین با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در فرودگاه یزد یادآور شد: بهسازی ترمینال قدیم، ایجاد ۵۰۰ متر فضا برای استقبال کنندگان سفرهای زیارتی، ایجاد ۱۲ هزار متر پارکینگ، ایجاد و احداث ساختمان فرستنده رادیویی و … از جمله این اقدامات بوده است.

* تلاش برای دایر خط پروازی طبس ـ مشهد

وی همچنین با اشاره به وضعیت فرودگاه طبس اظهار داشت: فرودگاه طبس یکی فرودگاه‌های مجهز است اما اکنون هفته‌ای دو پرواز بیشتر در این فرودگاه انجام نمی‌شود که در این زمینه نیز از شرکت‌های هواپیمایی برای دایر کردن خطوط پروازی جدید استقبال می‌کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد ادامه داد: هم‌اکنون هفته‌ای دو پرواز در مسیر طبس ـ تهران انجام می‌شود که در تلاش برای ایجاد خط پروازی طبس ـ مشهد نیز هستیم.

وطن‌خواه با بیان اینکه هم‌اکنون در تلاش برای ارتقای استانداردها هستیم، افزود: وضعیت استانداردهای فرودگاه یزد اکنون در حد خوبی است و در جایگاه سوم کشور قرار داریم.

وی همچنین از دایر بودن پروازهای آموزشی در فرودگاه یزد خبر داد و اظهار داشت: اکنون هفته‌ای یک پرواز آموزشی در این فرودگاه انجام می‌شود که به زودی با افزایش میزان کار پروازهای فوق سبک، اطلاع‌رسانی و تبلیغات آن در سطح شهر انجام می‌شود.

وطن‌خواه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد ناهماهنگی و عدم اطلاع‌رسانی در مورد این پروازها بر فراز شهر یزد که برخی اوقات برای شهروندان ایجاد نگرانی می‌کند، بیان کرد: در این زمینه به فرمانداری اطلاع‌رسانی می‌شود و ساعات پروازهای آموزشی اعلام می‌شود اما تلاش می‌شود با اطلاع‌رسانی بیشتر از ایجاد نگرانی برای مردم جلوگیری شود.

در پایان این نشست خبرنگاران از بخش‌های مختلف برج مراقبت، ترمینال قدیم و جدید مسافران، باند فرودگاه، بخش امداد و نجات و دو هواپیمای ویژه باروری ابرها بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =