اختصاص ۸۷.۵ درصد ارزش افزوده کل کشور به شهرهای کوچک

نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: طبق برنامه ششم توسعه کشور ارزش افزوده کل کشور تجمیع و تنها ۱۲.۵ درصد آن به شهرهای بزرگ اختصاص خواهد یافت و مابقی آن به شهرهای کوچک و دهیاری ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، نماینده مردم طبس ، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای جوخواه طبس با اشاره به تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی افزود: این برنامه مصوب و به شورای نگهبان برای تایید فرستاده شد.

وی گفت: یکی از مواردی که در برنامه ششم گنجانده شد و برکات آن به منطقه هم خواهد رسید تجمیع ارزش افزوده کل کشور و اختصاص ۸۷.۵ درصد آن به شهرهای کوچک است.

وی افزود: در حال حاضر ارزش افزوده هر شهر به حساب شهرداری آن شهر می رود.

وی بیان کرد: مردم شهرهای کوچک حتی گاهی برای خرید های خودشان به شهرهای بزرگ همچون مشهد، تهران و… مراجعه می کنند و با این کار ارزش افزوده شهر کوچک در شهر بزرگ قرار می گیرد.

وی گفت: طبق لایحه ارائه شده توسط دولت محترم به مجلس پیشنهاد شد همه ارزش افزوده تجمیع شود و ۲۰ درصد آن به شهرهای بزرگ و مابقی آن برای شهرهای کوچک و حتی روستاها و دهیاری ها تعلق گیرد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس افزود: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این درصد را به ۱۲.۵ درصد کاهش دادند.

وی ادامه داد: این قطعا شهرداری ها و دهیاری های ما را توانمند خواهد کرد و در صورتی که بتوانیم در شهرهای کوچک و روستاها جاذبه ایجاد کنیم یقینا وضع شهرهای بزرگ نیز بهبود خواهد یافت.

وی گفت: طبق دستور رهبر انقلاب از صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار به اشتغال شهرهای کوچک و روستاها اختصاص یابد که دولت لایحه آن را به مجلس داده است که این لایحه نیز قطعا مورد استقبال و تصویب مجلس قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: باید از این فرصت استفاده شود تا بتوانیم در منطقه اشتغال ایجاد کنیم.

وی گفت: شهرستان های حوزه انتخابیه رزمنده خیز بوده و ایثارگر و جانباز زیاد دارد و مشکلات زیادی در رابطه با ایثارگران در قانون جامع ایثارگران داشتیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه یک فصل را به ایثارگران اختصاص دادیم و مصوبات بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: در این قانون به ازای هر ماه حضور در جبهه یک ماه از خدمت سربازی فرزند آن ها کسر خواهد شد و بر اساس هر درصد جانبازی یک ماه معافیت به تصویب مجلس رسید که امیدواریم در شورای نگهبان نیز تایید شود.

وی گفت: از دیگر مشکلات رزمندگان این بود که با وجود جانباز شدن آنان در دوران دفاع مقدس جانبازی خود را به ثبت نرساندند و اکنون که پیگیری می کنند راه به جایی نمی برند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل این رزمندگان عزیز مصوبه کردیم که کلیه رزمندگانی که صورت حادثه و صانحه دارند پنج درصد به موجب قانون جانباز تلقی شوند.

امیرحسنخانی بیان کرد: مباحث بسیار زیادی در قانون برنامه ششم توسعه قرار دارد و مدیران و مسئولین باید برنامه ششم را کامل مطالعه کنند چرا که ریل حرکت و توسعه کشور در پنج سال آینده برنامه ششم خواهد بود.

وی ادامه داد: باید مدیران به این برنامه تسلط پیدا کنند و مسائل را با توجه به آن پیگیری نمایند.

با اشاره به مهاجرپذیر بودن روستای جوخواه طبس افزود: خوشحال هستیم که این روستا مهاجرت ندارد و حتی مهاجرپذیر است.

وی ادامه داد: علی رغم این به دلیل خشکسالی های ممتد و عدم وجود زیرساخت ها سبب می شود معیشت مردم مشکل داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه با این مشکل در اغلب روستاها و در این روستا مواجه هستیم.

وی با اشاره به طرح آبادانی و عمران قرارگاه سازندگی سپاه افزود: طبق این طرح هزار دهستان در کل کشور به دستور رهبر انقلاب توسط قرارگاه سازندگی سپاه آباد خواهند شد.

امیرحسنخانی افزود: خوشبختانه یکی از دهستان هایی که در خراسان جنوبی در این طرح قرار گرفت دهستان منتظریه بخش مرکزی طبس است.

وی در خصوص انتقال آب به طبس گفت: در سفر رهبر انقلاب به استان یزد خط دوم آب به استان یزد مصوب شد که در جلسه ای که در آن زمان داشتیم مقرر شد یک خط انتقال به طبس اختصاص یابد.

وی افزود: با پیگیری هایی که انجام شد انجام آن خط برای طبس قطعی است و انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ممکن است با کمبود آب شرب و تنش آبی در طبس مواجه شویم که برای حل آن به صورت موقت تا زمان انجام خط انتقال دوم، آب شرب از چاه هایی که برای نیروگاه طبس احداث شده تامین خواهد شد.

وی در خصوص بیمه روستاییان و عشایر گفت: با وجود تصویب قانون، بیمه متاسفانه در این خصوص خدمت ارائه نکرده و طبق قانون مصوب روستاییانی که هفتاد ساله هستند مستمری بگیر شوند که دنبال می کنیم تا قانون اجرایی شود.

نماینده مردم طبس ، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: طبق مصوبه شهریورماه مجلس سود و جرایم وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان باید بخشوده شود و اصل وام ها برگردد که به دلیل بار مالی دولت قبول نکرده بود اما خوشبختانه در جلسه ای که در مجلس بود مقرر شد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی آیین نامه ای تهیه کنند.

وی افزود: طبق اعلام ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که در هفته آینده آیین نامه آن را خواهیم داد.

امیرحسنخانی در خصوص گازرسانی به روستاهای اقماری طبس گفت: موضوع گازرسانی برای این روستاها در حال پیگیری است.

وی گفت: در بودجه سال ۹۶ با پیگیری هایی که انجام شد یک ردیف اعتبار برای خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد و این مبلغ برای توسعه استان فعلا ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: همین که این ردیف ایجاد شد کار بزرگی است و بعد این مبلغ را می توان اضافه کرد.

نماینده مردم طبس ، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: خوشبختانه مسئولین طبس به ویژه فرماندار، امام جمعه، شورای اسلامی شهر پیگیر کار مردم هستند.

وی با تقدیر از اعضای شورای شهر طبس گفت: شورای طبس در هشت ماه گذشته ماهی نبود که در دفتر تهران حضور پیدا نکنند و بسیار پیگیر کار مردم طبس هستند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه انتخابیه گفت: با وجود چهار شهرستان ممکن است یک نماینده از تمام مسائل شهرستان ها اطلاع نداشته باشد بنابراین آن جایی بیشتر مسائلش پیگیری می شود که مسئولین آن پیگیرتر باشند.

وی با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به طبس گفت: یکی از مواردی که در این سفر پیگیری شد کارخانه کک طبس بود که بالاخره در هفته گذشته پول به آن تزریق و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که این پروژه جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفته تا پیش از اتمام دولت یازدهم به بهره برداری رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =