کنگره خانه کارگر شهرستان طبس برگزار شد

کنگره خانه کارگر شهرستان طبس با حضور دبیر اجرائی، مسئول امور اعضای خانه کارگر طبس، دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد، مسئولان کانون بازنشستگان، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس روز گذشته برگزار شد.

کنگره خانه کارگر شهرستان طبس با حضور دبیر اجرائی، مسئول امور اعضای خانه کارگر طبس، دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد، مسئولان کانون بازنشستگان، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس روز گذشته برگزار شد.
به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، در این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با اشاره به اینکه همه ساله تعداد زیادی از کارگران بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند، یا بر اثر عوارض ناشی از محیط کار دچار مسمومیت‌ها و معلولیت‌ها می‌شوند. گفت: از طریق حوادث حین کار خسارت‌های سنگینی به جامعه، صنعت و اقتصاد کشور وارد می‌شود.
علی دهقانی از ۱۸ کارگر قربانی حادثه انفجار سال گذشته کارخانه فولاد غدیر یزد و همچنین ۸ کارگر معدنچی که به تازگی در انفجار معدن زغال سنگ یال شمالی جان خود را از دست دادند به عنوان بخشی از قربانیان حوادث حین کار یاد کرد.
وی همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۱ به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: متأسفانه مسئولین مربوطه در این مورد درست عمل نکرده‌اند.
این فعال کارگری با انتقاد از پایین بودن دستمزدها، وضعیت دارو و درمان، بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی گفت: مجموع این مسائل باعث شده است تا جامعه کارگری در زیر خط فقر قرار گرفتار شود.
دهقانی گفت: در حالی که در این شرایط مسئولین باید فکری برای بهبود وضعیت اقتصادی کارگر می‌کردند، گفت: متأسفانه در عمل مسئولان مربوط ه تنها بر مشکلات افزوده‌اند.
دبیر اجرایی خانه کارگر یزد افزود: آن چیزی که از سوی دولت و سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اصلاح قانون کار و تأمین اجتماعی به مجلس ارائه شده به هیچ وجه به نفع کارگر نیست و به همین دلیل کارگران با لایحه اصلاح قانون کار و همچنین با پیش‌نویس قانون جدید تأمین اجتماعی مخالف هستند.
این فعال کارگری در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: جامعه کارگری باید به خود بیاید و در عرصه انتخابات نیز متحد عمل کند تا از طریق در اختیار گرفتن کرسی‌های مجلس و دولت مشکلات صنفی خود را مرتفع کند.
همچنین معاون فرماندار شهرستان طبس نیز با در این مراسم در باره مشکلات کارگران گفت: دغدغه‌ها و مشکلاتی که عنوان شد دغدغه تمامی مسئولین کشوری و استانی است.
حسین ابراهیم‌زاده که پیش از این رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس نیز بوده است، گفت: همه مسئولان دغدغه کارگران را دغدغه خویش می‌دانند و و برای برآورده شدن خواسته‌های به حق کارگران تلاش خواهند کرد.
وی ادامه داد این واقعیتی است که دو سوم جمعیت شهرستان را کارگران و خانواده‌هایشان تشکیل می‌دهند و در مجموعه شهرستان و حتی مسئولین استان همیشه دغدغه‌های کارگران را پیگیر و پاسخگو بوده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =