دومین همایش مسجد و طراز انقلاب اسلامی در طبس برگزار شد

دومین همایش بصیرتی آموزشی مسجد و طراز انقلاب اسلامی با حضور ۳۰۰ نفر از ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های مساجد، خدام، هیئت امنای مساجد و فعالان فرهنگی مساجد در طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، امام جمعه موقت طبس در این گردهمایی گفت: واژه مسجد و طراز انقلاب اسلامی را برای نخستین بار مقام معظم رهبری در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز مطرح کردند.

حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی با تاکید بر نقش محوری امام جماعت در مساجد افزود: امام جماعتی باید در مساجد محور باشد که هم طراز با انقلاب اسلامی باشد.

وی یادآور شد: اولین مسجدی که در عربستان بنا شد پس از هجرت پیامبر از مکه به مدینه در محلی به نام «قبا» و به همین نام توسط پیامبر احداث شد.

امام جمعه موقت طبس با بیان این که امام جماعت باید از مراتب علمی لازم برخوردار باشد افزود: امام جماعت باید از مراتب علمی برخوردار باشد تا بتواند بار هدایت فکری مسجد را به دوش بکشد.

وی گفت: لازم است که امام جماعت از تقوا و فضایل اخلاقی برخوردار باشد برای بارور کردن زمینه های تربیتی برای دیگران الگو باشد که در نتیجه آن اعتماد و اطمینان نمازگزاران به وی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام زنجانی طبسی پرهیز از افراط و تفریط، اهتمام جدی به مسجد و برنامه های آن، استفاده از افراد دارای صلاحیت به عنوان معین و یاور امام جماعت، سعه صدر و گشاده رویی، داشتن مقبولیت اجتماعی، خودداری از طولانی کردن برنامه های مسجد را به عنوان وظایف امام جماعت مسجد بیان نمود.

وی حضور منظم در مسجد به ویژه برای اقامه نماز جماعت، مدیریت مالی مسجد، ارتباط نزدیک با جوانان، داشتن توانایی جسمی و روحی مناسب، داشتن روحیه جهادی و انقلابی را از دیگر وظایف امام جماعت مسجد عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دوازده =