مشکلات برداشت آب در شهرک «راهداران» دیهوک

جمعی از اهالی شهرک راهداران دیهوک و خیابان های اطراف این شهرک در پیام های جداگانه از وضعیت نامناسب تنها جایگاه برداشت آب شرب این منطقه که در حاشیه بولوار معلم قرار دارد گلایه داشته و از مسئولان درخواست پیگیری و نصب تعداد بیشتر جایگاه را داشتند.

حسین استاد – به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، «حسنخانی» یکی از ساکنان این محله که بیش از چهار سال است در این محل زندگی می کند در این خصوص گفت:به دلیل وضعیت نامناسب جایگاه و درخواست ها برای افزایش این جایگاه ها با توجه به جمعیت ،چندین بار توسط اهالی با شورای شهر و آبفار و… مکاتبه شده ولی تاکنون مشکل رفع نشده است . در آخرین پیگیری هم عنوان شد مسیر کانال را حفر کنید تا پس از خریداری لوله و لوازم نسبت به جانمایی آن اقدام شود.

یکی از بانوان این محله نیز به پرخطربودن محل فعلی جایگاه برداشت آب اشاره کرد و گفت: بسیاری از اوقات که فرزندان مردم برای برداشت آب می روند خطر برخورد با وسایل نقلیه ای که با سرعت در بولوار حرکت می کنند وجود دارد بنابراین نیاز است مسئولان برای تغییر محل این جایگاه اقدام کنند.

اکبری و حسینپور از دیگر ساکنان این محله نیز ضمن تشکر از تلاش های مسئولان برای رفع مسائل و مشکلات آب بخش دیهوک، به سکونت جمعی از افراد کهنسال در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت : این افراد با توجه به فاصله زیاد تا جایگاه برداشت نمی توانند آب مورد نیاز خود را تامین کنند .

یکی از اهالی ساکن در مسکن مهر نیز در این خصوص گفت: در ماه های گذشته برای احداث جایگاه برداشت آب شرب در این منطقه پیگیری هایی انجام شد که مسئولان عنوان کردند اگر امکانات را فراهم کنید جایگاه احداث می شود .با توجه به قول اهالی درخصوص کمک های مالی ، خرید تجهیزات انجام شد اما با گذشت چندین ماه هنوز کسی هزینه ها را پرداخت نکرده است.

«غلامرضا متولی» مسئول آبفار دیهوک در این خصوص گفت:در حال حاضر ۲۴ جایگاه برداشت آب شرب در شهر دیهوک احداث شده است و تقریبا در این خصوص مشکلی وجود ندارد ولی با توجه به درخواست اهالی شهرک راهداران طبق توافقی که با شهرداری و شورای اسلامی شهر انجام شده اگر شهرداری حفر کانال را انجام دهد و اهالی نیز لوله مورد نیاز را خریداری کنند بلافاصله جایگاه جدید احداث خواهد شد زیرا با توجه به کمبود اعتبارات در توان ما نیست که مراحل انتقال را انجام دهیم .

آب مورد نیاز اهالی شهر دیهوک از دو شبکه بهداشتی داخل منازل و جایگاه برداشت آب شرب در خیابان ها تامین می شود و تنها جایگاه برداشت ضلع شرقی حد فاصل بولوار معلم تا پارک جنگلی در حاشیه بولوار قرار دارد که بیش از ۵۰ خانوار در این منطقه سکونت دارند.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =