رزمایش راهیان بیت المقدس در طبس برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: رزمایش گردان های بیت المقدس شامل پنج گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر در سه بخش دستگردان، دیهوک و بخش مرکزی طبس برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی در نشست خبری افزود: این رزمایش در سطح شهرستان طبس و در سه بخش دستگردان، دیهوک و بخش مرکزی(در روستای فشا) اجرای ماموریت دارند.

وی هدف از انجام این رزمایش را سازماندهی نیروهای بسیجی، افزایش روحیه ایثارگری و جهادی، حفظ و انسجام و توان رزمی، نمایش قدرت و اقتدار بسیجیان در دفاع از دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی برشمرد.

فرمانده سپاه طبس خاطرنشان کرد: رزمایش به مدت دو روز، پنجشنبه و جمعه با آموزش های عمومی و تخصصی و با طرح عملیات دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، جنگ شهری، ضدهلی بورن، پدافند غیرعامل و اجرای ماموریت هایی که بر اساس سناریویی برای گردان ها پیش بینی شده، است.

وی تاکید کرد: پیام رزمایش برای معاندین، و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و فتنه گران است که تصور باطلی در ذهن دارند، با اینکه طعم تلخ شکست را چشیده اند باری دیگر نمایش قدرت دریادلان بسیج هیچ روزنه امیدی برای آنها باقی نخواهد گذاشت.

وی افزود: این رزمایش ها پیام یاس و ناامیدی برای آنها به دنبال خواهد داشت و این صلابت، بیداری و هوشیاری نشان از آمادگی لازم برای پاسخ دادن به تهدید دشمن میباشد و بسیجیان به این توان دست یافتند که شب و روز، از زمین و آسمان دشمن را رصد کنند و آمادگی های خود را حفظ و مولفه های لازم را فراهم آورند.

سرهنگ فرحبخش ثانی با بیان اینکه آغاز رزمایش با صبحگاه اقتدار است افزود: سخنران این مراسم برادر خسروی هستند و برنامه اصلی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز جمعه در روستای فشا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور هر ساله از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین انجام میگرفت، گفت: امسال از تاریخ ۱۰ فروردین سال ۹۶ سه دستگاه اتوبوس به صورت خانوادگی به مدت پنج روز اعزام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مناطق عملیاتی مور بازدید شامل اروند کنار، خرمشهر، طلائیه، هویزه، شلمچه و فتح المبین است، کسانی که میخواهند با وسایل نقلیه شخصی به این مناطق بروند از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین نیز به مدت سه روز در آنجا میتوانند در منطقه اهواز اسکان و غذای رایگان داشته باشند و با مراجعه به بخش اردویی ناحیه سپاه میتوانند نامه دریافت کنند.

وی با اشاره به گروه های جهادی گفت: امسال ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۲۵۰ گروه جهادی فعالیت داشته که شامل اردوهای یک روزه بود و ۱۳۰ نفر در قالب ۱۱ گروه جهادی شامل اردوهای جهادی هفت روزه اعزام شدند و همچنین ۱۳ مورد اعزام تیم پزشکی و ویزیت رایگان برای ۶۶۰ نفر انجام شده است.

سرهنگ فرحبخش ثانی در بخش دیگری با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: از سال ۹۲ تعداد ۳۹۵ کارگاه اقتصاد مقاومتی کوچک و زودبازده در سطح شهرستان راه اندازی شده که مبلغ ۴۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال جاری مبلغ ۱۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال برای صد و یازده کارگاه وام دادیم.

وی ادامه داد: کارگاه ها شامل صنایع تبدیلی، پرورش بلدرچین و دام سبک و سنگین و سایر موارد است.

فرمانده سپاه در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر سخنان اخیر استاندار گفت: این حرکت برای خراسان جنوبی که مردمی ولایتمدار و همیشه پشتیبان ولایت فقیه هستند و شاید از نظر عرق ملی و دینی از جاهای دیگر بالاتر باشند، این حرف ها شاید کمی برایشان سنگین باشد و باید مسئولین ما و کسانی که این حرف ها را میزنند به اشتباه خود پی ببرند و از مردم حداقل عذرخواهی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهارده =