علی‌رغم دسیسه‌های دشمنان، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی چشمگیر و عظیم بوده است

«حیدر نوروزی» در جمع نمازگزاران جمعه طبس دستاوردهای نظام اسلامی به ویژه در شهرستان طبس را تبیین کرد.

معاون عمرانی استاندار یزد در جمع نمازگزاران جمعه طبس دستاورد‌ها و خدمات دولت و نظام اسلامی را تبیین کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان طبس؛ «حیدر نوروزی» در محل مسجد جامع کبیر طبس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه دشمنان یکی پس از دیگری شروع شد اما با همه این توطئه‌ها و دسیسه‌ها دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ، در بخش علم و دانش و دانشگاه‌ها، انرژی هسته‌ای، سد سازی، حوزه شهری، سلامت و خدمات، عظیم و چشم گیر بوده است.

معاون استاندار اضافه کرد: تا قبل از انقلاب کلیه کارهای مهندسی، مطالعه، طراحی و نظارت توسط کار‌شناسان آمریکایی و اسرائیلی انجام می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب کارهای عظیمی در کشور و در استانمان صورت گرفت.

ساخت مدارس و دانشگاه‌ها، احداث بیمارستان یکصد تختخوابی، پست ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال برق به طول ۲۷۵ کیلومتر با هدف پایداری شبکه برق هم در استان و هم در شهرستان طبس و اتصال به شبکه سراسری برق نمونه‌هایی از دستاورد‌ها در شهرستان طبس است که نوروزی به آن اشاره کرد.

وی همچنین بهره‌مندی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق و ایجاد مجتمع‌های آبرسانی که مشتمل بر حفر یک یا چند حلقه چاه، ایجاد شبکه خط انتقال، شبکه توزیع و ایجاد مخازن متعدد در جهت ذخیره سازی آب است را از دیگر خدمات انجام شده در شهرستان برشمرد و از آن جمله احداث مجتمع آبرسانی زمزم برای ۴۹ روستا با هزینه‌ای حدود ۶ میلیارد تومان و سه مجتمع در دست احداث کویر، کوثر و یخاب را ذکر کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: در بخش آب و فاضلاب شهری حفر ۵ حلقه چاه با ظرفیت ۹۰ لیتر بر ثانیه، احداث ۱۰۰ کیلومتر شبکه، ساخت ۱۰۰۰۰ متر مکعب مخزن، اصلاح و توسعه شبکه آب شرب و اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال از دستاورد‌ها می‌باشد.

وی با اعلام اینکه طی چند سال گذشته در شهرستان طبس ۳۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف مخابرات هزینه شده است، در این راستا به ۱۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری، ۶۱ سایت موبایل، ۱۳ سایت دیتا، ۲۷ دفتر آی سی تی روستایی اشاره و تصریح کرد: در بخش روستا‌ها ۹۷% جمعیت روستا‌ها دارای تلفن خانگی، ۹۵% تحت پوشش تلفن همراه و ۹۶ درصد تحت پوشش خدمات دیتا هستند و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت تلفن برخوردار هستند.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان طبس ۳۹ و ضریب نفوذ تلفن ثابت هم حدود ۳۷/۵ است.

وی مسکن مهر طبس را از بهترین مسکن‌های ویلایی کشور عنوان کرد و گفت: در سایر شهرهای شهرستان در بخش مسکن حدود ۳۹۰ واحد انفرادی و تعاونی در دست اجرا است.

نوروزی همچنین پروژه گازرسانی طبس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: خط گازرسانی ده محمد به عشق آباد در حال برگزاری مناقصه خرید لوله و اجرای پیمان است که پس از طی مراحل مناقصه شروع خواهد شد.

وی از اتمام گازرسانی و انشعاب گاز مسکن مهر طبس و نیز انجام مطالعه گازرسانی و طراحی داخلی شبکه برای دیهوک خبر داد و افزود: شرکت گاز استان برای انجام گازرسانی به دیهوک منتظر اعلام شرکت گاز کشور است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در بحث بنیاد مسکن یکی از کارهایی که دولت در دستور کار خودش قرار داده بحث طرح‌های هادی روستایی است که در این راستا اولین هدف گذاری روستاهای بالای ۵۰ خانوار است که مطالعه آن تمام شده و حدود ۶۰ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار ساماندهی فاز اول آن انجام شده و ادامه آن در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

وی اضافه کرد: هدف بعدی روستاهای ۲۰ خانوار است که مطالعه طرح هادی آن‌ها در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

حیدر نوروزی اعلام کرد: از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی حدود ۳۵۰۰ واحد روستایی انجام شده است و ۲۰۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن و ۹۴۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیر خانه‌های روستایی و حمام روستایی داده شده است.

وی با اعلام اینکه هزینه احداث راه طبس به یزد اگر حدود ۴۰۰ کیلومتر باشد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که معادل ۵ برابر اعتبار استان است، گفت: پیگیری لازم در مرکز انجام و مراحل کمیسیسون ۲۱۵ آن طی شده و از سال گذشته اعتبار اولیه گذاشته شده بود و باید تلاش کنیم و نمایندگان کمک کنند بودجه که به مجلس رفت اگر در بحث اعتبارات افزایش قابل توجهی داشته باشد قطعا راه و شهرسازی ملزم به اجرای پروژه است.

نوروزی همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش راه‌ها، راه آهن، کشاورزی و چندین بخش دیگر به استماع مردم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =