حضور فرماندار طبس در گفتگوی ویژه خبری سیمای استان یزد

فرماندار طبس با حضور در گفتگوی ویژه خبری بخش خبری ساعت ۱۳ و سی دقیقه سیمای استانی یزد (شبکه تابان) در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه بخشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در شهرستان طبس را تبیین کرد.

طبس نیوزفرماندار طبس با حضور در گفتگوی ویژه خبری بخش خبری ساعت ۱۳ و سی دقیقه سیمای استانی یزد (شبکه تابان) در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه بخشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در شهرستان طبس را تبیین کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان طبس؛ «احمد طالبیان مقدم» با اعلام اینکه شهرستان طبس دارای ۵۵۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت است آن را بزرگ‌ترین شهرستان کشور بر شمرد.

وی ضمن معرفی شهرستان به زلزله سال ۱۳۵۷ اشاره و با بیان اینکه بخش زیادی از بازسازی این منطقه پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته است، طبس را به عنوان شهر انقلاب عنوان کرد.

این مقام مسئول گفت: بزرگ‌ترین معادن زغالسنگ خاورمیانه در شهرستان طبس واقع است و کارخانه زغالشویی در سال ۱۳۸۷ با حضور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

طالبیان مقدم از وجود حدود ۱۵۲ نوع مواد معدنی در این شهرستان و نیز صادرات زغالسنگ از طبس به دیگر نقاط از جمله چین خبر داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان طبس در خصوص پروژه تصفیه خانه آب، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی و مسکن مهر طبس توضیحاتی را بیان داشت و تصریح کرد: مسکن مهر طبس بزرگ‌ترین پروژه مسکن ویلایی کشور محسوب می‌شود که کار عظیمی برای انجام آن صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: بیش از دو سوم راه‌های استان در طبس واقع شده است و نزدیک به ۲۷۰۰ کیلومتر راه در این شهرستان وجود دارد و این شهرستان از پرتردد‌ترین راه‌ها و چهارراه مواصلاتی در مسیر چندین استان است که رسیدگی به این میزان راه نیاز به اداره کل مستقلی دارد.

فرماندار طبس گفت: اداره کل راه آهن شرق در طبس بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن را مدیریت می‌کند.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ترمینال فرودگاه طبس در سال ۱۳۸۷ گفت: در حال حاضر در هفته دو پرواز طبس به تهران و بالعکس انجام می‌شود و قرار است پرواز طبس به مشهد و تهران نیز دایر گردد.

طالبیان مقدم در ارتباط با پارک خندق طبس اظهار داشت: این پارک حدود ۴ هکتار وسعت دارد که از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و ۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۱ میلیارد از محل اعتبارات شهرداری برای آن هزینه گردیده است.

وی در ادامه بخشی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان و از جمله باغ گلشن، روستای ییلاقی خرو، چشمه آب گرم و حمام مرتضی علی را مورد اشاره قرار داد و از هموطنان در سایر نقاط برای سفر به این شهرستان دعوت کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =