تدارک ویژه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برای نوروز ۹۶

آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با مشارکت بیش از یک هزار نیرو در قالب شش کمیته فرهنگی و روابط عمومی، راهنمای زائر، اسکان و رفاه زائر، بهداشت و فضای سبز، تاسیسات، نظارت و مدیریت بحران برای خدمت رسانی به زائران و مسافران در نوروز ۹۶ آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حمزه سپهریان مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در نشست خبری گفت: به برکت قلم ها و فضاهایی که خبرنگاران پرتلاش در طی سال ایجاد نموده اند قطعا شاهد افزایش زائران و مسافران خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به مسئولیت کمیته زائر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان طبس با آستان مبارک و همچنین حضور گسترده زائران در این مکان مقدس، ستاد تسهیلات نوروزی در قالب شش کمیته فرهنگی و روابط عمومی، راهنمای زائر، اسکان و رفاه زائر، بهداشت و فضای سبز، تاسیسات، نظارت و مدیریت بحران تشکیل و با همکاری بیش از یک هزار نیرو، بصورت شبانه روزی از تاریخ ۲۶ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۵ فعال خواهد بود.

مدیرعامل موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) خاطرنشان کرد: در راستای منشور هفت گانه آستان قدس رضوی و تاکیدات تولیت معزز، علاوه بر فعالیت دفتر زائرسرا و سامانه رزرو اینترنتی و پیش بینی تسهیلات اقامتی و رفاهی در صحن و سرا، مهدالرضا، دبستان شکوفه های رضوی و کتابخانه های طبس و محمدآباد از جمله مهمانپذیر، اتاق، سالن اجتماعات، آشپزخانه با خدمات رایگان فراهم شده است.

وی پارکینگ وسائط نقلیه، فروشگاه مواد غذایی و پروتئینی، تأمین آب آشامیدنی سرد و شیرین در دو سقاخانه، گرمابه رضوان، باجه خودپرداز، پارک بازی کودکان و کشتارگاه دام های نذری زائران، با پیش بینی تسهیلات مورد نیاز، امکان نصب بیش از ۵۰۰۰ چادر مسافرتی توسط زائران جهت اسکان در باغ های رضوان ۱ و ۲ و بوستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به صورت رایگان را از دیگر امکانات فراهم شده برشمرد.

سپهریان تصریح کرد: برنامه ریزی لازم جهت ایراد سخنرانی و بیان معارف اسلامی توسط سخنران برجسته حجت الاسلام وحیدی از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد مقدس، قرائت ادعیه روحبخش و پرفیض کمیل و ندبه توسط نیک بختیان، امیر عارف و زین العابدین از مداحان برجسته کشوری، تبلیغات محیطی، توزیع بیش از ۱۵۰ هزار نسخه محصولات فرهنگی را از برنامه های فرهنگی عنوان کرد که در نوروز ۹۶ اجرا خواهند شد.

وی در خصوص ویژه برنامه تحویل سال در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: آیین ویژه تحویل سال ۱۳۹۶ با برگزاری برنامه هایی مشتمل بر قرائت زیارت آل یاسین و مناجات خوانی، سخنرانی، همسرایی گروه سرود، دعای تحویل سال، پخش نوای نقارخانه حضرت امام رضا(ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری بمناسبت حلول سال جدید انجام خواهد شد.

مدیرعامل موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با اشاره به ویژه برنامه های ریحانه از ایام فاطمیه تا ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برگزاری مسابقه حفظ حدیث کساء و شرکت قریب به دو هزار نفر در این مسابقه، پیش بینی مراسم جشن و سرور بمناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) همراه با سخنرانی، مدیحه سرایی و سرود خوانی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اسفند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از جمله برنامه های اجرا شده و در حال اجرای این آستان است.

وی ادامه داد: برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در محل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، قرائت زیارت آل یاسین، دعای عهد و زیارت امین الله. بیان احکام زائر و زیارت، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی زائران بصورت حضوری و همچنین سامانه ۳۲۰۲۰ آستان قدس رضوی، تعیین جایگاه های ویژه راهنمای زائر در خصوص رعایت شئونات اسلامی، ارائه خدمات کتابداری و اینترنت در فرهنگسرای حضرت از برنامه های دیگر این موسسه است.

سپهریان گفت: برگزاری کارگاه های آموزش قرآن و نهج البلاغه همراه با مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، قرآنی، تحقیقی پژوهشی و واحد ادبیات قرآنی کودکان همراه با برنامه های قصه گویی، شعر، نقاشی، کاردستی و… ، طرح قرآنی آیه های نیایش با ختم تلاوت قرآن کریم هدیه به روح مطهر حضرت امام رضا(ع)، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و همچنین تصویری دستاوردهای آستان قدس رضوی، ویژه برنامه تکریم کاروان های زیارتی همراه با جلسات تدبر در قرآن کریم و آشنایی با نهج البلاغه، نظرسنجی در راستای ارتقای کیفی خدمات و راه اندازی کانال میقات الرضا از جمله سایر فعالیت های فرهنگی است که در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =