صعود به مرتفع ترین قله بخش دستگردان با ارتفاع ۲ هزار و ۱۵۰ متر/ +عکس و فیلم

گروه ماجراجو و کوهنورد وطبیعت گرد «سحر خیزان» بخش دستگردان اینبار با هدف شناسایی و فتح بلند ترین قله بخش دستگردان راهی کوه های این منطقه شدند.

مجید صولتی – به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، آیا میدانید بلند و مرتفع ترین قله بخش دستگردان کجاست، نامش چیست و در چه ارتفاعی از سطح دریا قرار دارد؟

روز نخست اردیبهشت ۹۶ ساعت پنج صبح گروه ماجرا جو و کوهنورد وطبیعت گرد سحر خیزان بخش دستگردان اینبار هدف شناسایی و فتح بلند ترین قله بخش دستگردان.

اعزام به روستای تپه طاق؛ این روستا در حاشیه جاده عشق آباد به بردسکن قرار دارد و دارای مناطق زیبا و گردشگری و عشایری است.

دهستان یخاب؛
پس از عبور از دشت زیبا وگسترده ریواس دهستان یخاب به منطقه ای ییلاق در مجاورت رشته کوه «سرهنگی» رسیدیم.

منطقه ای بکر، خوش آب و هوا دارای پوشش گیاهی بسیار زیبا با شمالی نسبتا سرد که مشاهده این زیبایی ها لذت طبیعتگردی را دوچندان می نمود.

پس از عبور از چند کیلومتر مسیری پوشیده از شقایق وگلهای زیبا وسرسبز به منطقه مسطح بنام سرتخت ییلاق رسیدیم.

پس از پیمودن مسیری نسبتا سخت و طولانی موفق به فتح مرتفع ترین وبلندترین قله بخش دستگردان بنام قله «نرم» با ارتفاع ۲۱۵۰ متر از سطح دریا دست یافتیم.

این قله با طول جغرافیایی ۳۴.۵۱ و عرض جغرافیایی ۵۷.۲۲ و از شمال به روستا های نرم، کلاته رضاقلی و سمبا، از جنوب به رشته کوه های «ون» و از مشرق به منطقه مسطح «سرتخت» و کویر نمک «بجستان» امتداد پیدا می کند.

فیلم:

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 4 =