راه آهن شرق رتبه اول تناژ بارگیری راه آهن کشور/ رشد ۸۵ درصدی تناژ سنگ آهن

مدیرکل راه آهن شرق کشور از کسب رتبه اول تناژ بارگیری راه آهن کشور بر اساس شاخص تعیین شده در بین نواحی ۱۸ گانه راه آهن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد پورفخری در نشست خبری با اصحاب رسانه طبس از کسب رتبه اول تناژ بارگیری راه آهن کشور بر اساس شاخص تعیین شده در بین نواحی ۱۸ گانه راه آهن خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری تناژ خالص بارگیری، یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۵۴۲ تن کیلومتر بوده که نسبت به سال قبل رشد ۶۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن شرق افزود: تن کیلومتر خالص یک میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۰ تن کیلیومتر بوده که نسبت به سال قبل پیشرفتی ۲۵ درصدی داشته است در حالی که تن کیلومتر ناخالص با سه میلیارد و ۳۰۵ میلیون و۴۲۱ هزار و ۶۰ تن کیلومتر ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: تناژ سنگ آهن با یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۸۰ تن در مقایسه با سال قبل پیشرفتی ۸۵ درصدی داشته که بازاریابی و ایجاد نقاط بارگیری جدید در طول شبکه از مهمترین عوامل افزایش چشمگیر بارگیری سنگ آهن بوده است.

پورفخری همچنین در خصوص قطارهای مسافربری گفت : تعداد مسافر عبوری یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: با توجه به پیش فروش بلیط در مدت تعیین شده در پیک نوروزی سال جاری از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، حدود هشت هزار نفر فقط در خط ریلی طبس مشهد جابجا خواهند شد.

پورفخری همچنین از تحقق برنامه ایمنی سیر و حرکت طبق شاخصهای اعلام شده در بین نواحی ۱۸ گانه راه آهن، تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های پیش بینی شده راه آهن در زمینه تناژ بارگیری اداره کل راه آهن شرق کشور در سال ۹۱ و رشد ۱۰۸ درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده سال سال جاری خبر داد.

مدیرکل راه آهن شرق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون کارکنان راه آهن اظهار داشت: برگزاری آزمون راهبری مانور در چهارم اسفند سال جاری توسط بخش خصوصی در راستای بومی سازی کارکنان از دیگر خدمات این اداره بوده است.

وی افزود: سال گذشته توسط بخش خصوصی دو دوره نیروی لکوموتیوران در مجموع به تعداد ۶۰ نفر از طریق آزمون جذب و پس از گذراندن دوره های فنی و تخصصی به صورت کارورز در طول خط هزار کیلومتری مشغول به کار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =