قوانین لزوم حفظ ایمنی معدنکاران نیاز به بازنگری دارد

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس، چهارمین روز بهار را در کنار خانواده‌های جان‌باخنگان حادثه معدن خصوصی زغال سنگ پروده طبس سپری کرد و به آنان تسلیت گفت.

طبس نیوز: نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس، چهارمین روز بهار را در کنار خانواده‌های جان‌باخنگان حادثه معدن خصوصی زغال سنگ پروده طبس سپری کرد و به آنان تسلیت گفت.
به گزارش خانه ملت، «محمدعلی عبداله زاده» در دیدار با خانواده‌های جان باخنگان حادثه معدن خصوصی زغال سنگ پروده طبس- که به طور جداگانه انجام شد، پیام تسلیت و ابراز همدردی «دکتر علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی را به خانواده های داغدار عابد، رحیمیان و باقرزاده ابلاغ کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خود را در غم خانوده کشته شدگان حادثه انفجار معدن یال شمالی زغال سنگ طبس شریک دانسته و گفت: بر روح بلند این مردان سخت کوش که برای امرار معاش زندگی در سخت ترین شرایط کاری تلاش کردند، آرزوی علو درجات دارم.

عبداله زاده با حضور در منازل قربانیان معدن زغال سنگ یال شمالی پروده ابراز امیدواری کرد با بکارگیری تمامی استانداردهای ایمنی لازم در معادن کشور بویژه معادن بسیار سخت و شکننده زغال سنگ، دیگر شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

نماینده مردم طبس تصریح کرد: به نظر من باید در جهت وضع قوانین سختگیرانه تر گام برداریم و نیاز است که این مسئله در مجلس مطرح شود؛ البته ما در کمیسیون صنایع یک کمیته معدنی داریم و یک فراکسیون معدن نیز در مجلس هست که در آن عضو هستم و می خواهیم طرحی را ارائه کنیم که قوانین را بازنگری کند و انشاء الله قوانین بهتری در بعد حفظ ایمنی معدنکاران داشته باشیم.

طبس بزرگترین شهرستان معدنی کشور است و ۷۰ درصد زغال سنگ کشور در این منطقه قرار دارد که بر اثر انفجار معدن خصوصی یال شمالی پروده ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۱ هشت کارگر به نام های علی مهدی‌زاده اهل عشق اباد طبس، محمود عابد، اسماعیل عابد، جواد باقرزاده، اسماعیل رحیمیان از روستاهای تابعه طبس، رمضان رضوانی اهل کاشمر، ابوالفضل خوری از گنبدکاووس و رسول غلامی ساکن کلات نادری مشهد جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =