مسئولین با انرژی پا در رکاب حل مشکلات شوند

امام جمعه طبس در جمع نمازگزاران عید فطر گفت: مسئولین محترم بعد از ماه رمضان برای حل مشکلات و توسعه شهرستان انرژی پیدا کرده و باید بیشتر از گذشته پا به رکاب برای حل مشکلات شهرستان باشند.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه نماز عید فطر بیان کرد: ماه رمضان خدا توفیق داد روزه گرفتیم، قرآن خواندیم از لیالی قدر استفاده کردیم و ان شالله ذخیره های خوبی برای خود انجام دادیم اما انجام کارهای خیر یک طرف مساله و نگه داشتن آنها مساله مهم‌تر است.

وی افزود: روزه گرفتن ماه رمضان مهم است ولی نگه داری آثار و برکات روزه اهمیت زیادی دارد، مشهور است انقلاب کردن مهم است اما انقلابی ماندن مهمتر است.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: ماه رمضان تمام شد، مواظب باشیم غیبت نکنیم، دروغ نگوییم، مال مردم نخوریم، تهمت نزنیم، خواهران حجاب را رعایت کنند و آثار و برکات ماه رمضان حفظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به قرآن آنچه باعث حبط عمل می‌شود شامل کفر، شرک، بلند کردن صدا نزد پیامبر، نبود ایمان، عدم رضایت به دین خدا و رضای خداوند متعال و ضرر زدن به دین خدا است.

امام جمعه طبس با قدردانی از حضور مردم در مراسمات مذهبی ماه رمضان به ویژه شب های قدر گفت: ما در ماه رمضان به چند روستای دوردست رفتیم که این حضور گسترده و عاشقانه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان قابل تقدیر است، از روحانیت معزز بومی یا آنهایی که از جای دیگر به شهرستان دعوت شدند نیز تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره روز جهانی قدس بیان کرد: از مردم که در هوای داغ طبس حضور با عظمت در راهپیمایی روز قدس داشتند تقدیر و تشکر میکنم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم همچنین از تلاش های مدیران نیروی انتظامی و بسیج برای تامین امنیت مراسمات ماه رمضان تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مسئولین محترم بعد از ماه رمضان برای حل مشکلات و توسعه شهرستان انرژی پیدا کرده و بیشتر از گذشته پا به رکاب باشند.

امام جمعه طبس افزود: نسبت به حل مشکلات کارخانه کک، نیروگاه زغالسنگی، معادن و راه های ارتباطی که مشکلات فراوانی دارد پیگیری جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تصادفات جاده ای طبس ادامه داد: در جاده های شهرستان تصادفات دلخراش اتفاق میافتد و همین دیروز بعد از ظهر بین طبس و یزد تصادفی اتفاق افتاد و سرپرست یک خانواده از دنیا رفت.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با ابراز گلایه از وضعیت موجود راه های ارتباطی شهرستان گفت: جاده های ما متاسفانه هیچ کدام دو بانده نیست، با توجه به ترددی که در جاده های شهرستان وجود دارد باید دو بانده شود و جلو حوادث گرفته شود، طبس مشکلات فراوانی دارند و مسئولین باید در این مورد پیگیری جدی کنند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی فرمانداری ویژه طبس گفت: فرمانداری ویژه تصویب شده اما آن معاونت ها و اختیارات و امتیازاتی که باید باشد عملا انجام نشده و باید نماینده و معاون استاندار و دیگران پیگیر باشند، بنده خیلی پیگیری کردم و میکنم که این امر محقق شود زیرا به نفع توسعه شهرستان و مردم است.

امام جمعه طبس به یکی دیگر از مشکلات شهرستان اشاره نمود و گفت: استقلال حوزه انتخابیه از دیگر مواردی است که باید مسئولین به جد پیگیر باشند، این کار باید انجام شود چرا که به نفع شهرستان است که با بشرویه یک حوزه نماینده داشته باشند و فردوس و سرایان خودشان نماینده دیگر داشته باشند و این خود یک امتیاز مهم است.

وی به مشکلات جامعه کارگری طبس اشاره کرد و گفت: خیلی از کارگران مشکل دارند، چند ماه است در برخی جاها و شرکت ها حقوق آنها پرداخت نشده، درآمد دیگری هم ندارند مسئولین به صورت جدی دنبال کنند که این مشکلات از کارگران عزیز برطرف شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی مردم با مردم تماس گرفتند برخی حضوری و بعضی با نامه و از افزایش قیمت اراضی که در حاشیه خیابان های جدید الحداث قرار میگیرد و شهرداری پول زیادی را میگیرد که در این زمینه به مردم فشار نیاورند و ناراحتی مردم را فراهم نکنند.

وی همچنین از مدیریت آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) نیز برای برگزاری برنامه های خوبی که در این آستان برگزار شد از جمله جزء خوانی قرآن کریم، تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دوازده =