بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال مستمری به بیمه شدگان تامین اجتماعی طبس پرداخت شد

رئیس تامین اجتماعی طبس گفت: طی سال ۱۳۹۵ به لطف خدا و همکاری کارفرمایان و همراهی بیمه‌شدگان توانستیم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال مستمری و کمک‌های کوتاه مدت پرداخت نماییم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رضا کریمی با تبریک هفته تامین اجتماعی بر همه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان اظهار کرد: طی سال ۱۳۹۵ به لطف خدا و همکاری کارفرمایان و همراهی بیمه‌شدگان توانستیم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال مستمری و کمک‌های کوتاه مدت پرداخت نماییم.

رئیس تامین اجتماعی طبس در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی بدون استفاده از بودجه عمومی دولت و با تکیه بر حق بیمه‌های وصول شده و منابع حاصل از سرمایه گذاری ارائه خدمات می‌نماید، تداوم خدمت رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران را در گرو وصول به موقع حق بیمه و ارسال منظم لیست‌های بیمه توسط کارفرمایان محترم دانست و از کارفرمایان به عنوان یکی از شرکای اصلی سازمان درخواست نمود با ارائه به موقع آن تامین اجتماعی را در اجرای تعهدات خود یاری نمایند.

وی افزود: شهرستان طبس دارای دو شعبه مستقل تامین اجتماعی طبس و عشق آباد و علاوه بر آن شعبه اقماری دیهوک وابسته به شعبه طبس می‌باشد.

رئیس تامین اجتماعی طبس با بیان این که تعداد کل بیمه شدگان اصلی در پایان سال ۱۳۹۵ تعدادی ۱۷ هزار و ۶۶۲ نفر و مستمری بگیران اصلی ۲۶۹۸ نفر بوده است افزود: با احتساب افراد تبعی ۵۵ هزار و ۱۴۸ نفر تحت پوشش شعبه طبس قرار دارند.

وی تصریح کرد: این آمار بدون احتساب بیمه شدگان شعبه دیگر شهرستان یعنی شعبه عشق آباد است.

کریمی در خصوص مهمترین فعالیت های این سازمان در سال ۹۵ گفت: صدور ۳۱ هزار ۲۶۷ جلد دفترچه درمانی، ۴۲ هزار و ۲۱۹۲ مورد تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی، پنج هزار و ۳۲۹ مورد اعلام سوابق، ۳۲۷ مورد برقراری مقرری بیکاری، ۷ هزار و ۳۹۵ مورد اسناد صادره کوتاه مدت، ۲۳۳ پرونده برقراری انواع مستمری، ۷۱ هزار و ۸۵۱ مورد مکاتبات ثبت شده در دبیرخانه شعبه، تعداد ۲۴ هزار و ۹۳۰ مورد دریافت لیست حق بیمه، دو هزار و ۷۲۷ مورد ابلاغ‌های انجام شده و ۶۳۲۸ مورد انجام بازرسی کارگاهی و بیمه‌های خاص از جمله مهمترین اقدامات تامین اجتماعی طبس در سال ۱۳۹۵ است.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های سازمان مبنی بر کاهش مراجعات حضوری بیمه شدگان و انجام خدمات بیمه‌ای به صورت غیر حضوری، طی سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۱۵ فقره لیست حق بیمه و برگ پرداخت به روش غیر حضوری انجام گرفته است.

رئیس تامین اجتماعی طبس بیان کرد: این حجم کار ۹۳ درصد از کل خدمات بیمه‌ای مذکور است و طی ده سال گذشته به ۷۳ درصد از ۱۵۷۲ کارگاه فعال در محدوده این شعبه فرم ابلاغ الکترونیکی مطالبات تکمیل و اقدام مقتضی جهت آن ها صورت گرفته است.

کریمی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای فرهنگ بیمه و گسترش چتر پوشش بیمه‌ای شاغلان حرفه‌ها و مشاغل آزاد همچنین زنان خانه دار می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی نسبت به تنظیم قرارداد بیمه مشاغل آزاد با نرخ‌های متنوع ۱۲ درصد و ۱۴ درصد و ۱۸ درصد اقدام نمایند.

وی یادآور شد: تعهدات بلند مدت این سازمان شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مستمری ازکارافتادگی جزئی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی و عیدی مستمری بگیران است.

رئیس تامین اجتماعی طبس ادامه داد: تعهدات کوتاه مدت این سازمان شامل حمایت‌های درمانی در موارد بیماری بارداری حوادث و…، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، تامین هزینه وسایل کمک پزشکی، غرامت مقطوع نقص عضو، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و مقرری بیمه بیکاری است.

شهرستان طبس در غرب استان خراسان جنوبی در حاشیه کویر مرکزی ایران عنوان پهناور‌ترین شهرستان کشور دارای ۷۲ هزار و ۶۱۷ نفر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ است.

این شهرستان دارای آب و هوای گرم و خشک با متوسط بارندگی زیر ۱۰۰ میلیم‌تر در سال می‌باشد و عمده اشتغال شهرستان در بخشهای معدن، خدمات، صنعت و کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =